بایگانی‌ها

جشنواره برلین آغاز به کار کرد/چند دقیقه سکوت برای قربانیان هانائو

برگزاری بخش دوم جشنواره برلین در ماه ژوئن
برگزاری بخش دوم جشنواره برلین در ماه ژوئن

مراسم افتتاحیه با یک دقیقه سکوت به مناسبت قربانیان شهر هانائو در آلمان همراه بود.

ریسنبیک در مراسم افتتاحیه گفت:«ابتدا می‌خواستم  چند کلمه ای به مناسبت هفتادمین سالگرد جشنواره برلین وخوشحالی ام از این بابت صحبت کنم اما حوادث هانائو که دیروز اتفاق افتاد همه ما را حیرت زده کرد. به شدت تحت تاثیرمان قرار داد.»

«جشنواره برلین سمبول  بردباری،آزادی،احترام و مهمان نوازی است.برلیناله مخالف خشونت و نژادپرستی است.ما با قربانیان هانائو و خانواده آنها همدرد و همدل هستیم.»

کارلو چاتریان نیز در مراسم افتتاحیه چنین گفت:«ما اینجا به عنوان یک جامعه گردهم آمده ایم. وقتی در سالن سینما می نشینم،ما تماشاگری فارغ از زبان، مذهب،طبقه اجتماعی هستیم. سینما ما را کنارهم جمع می کند. من وقتی به تاریخچه این جشنواره نگاه می‌کنم، متوجه می‌شوم که فیلم‌ها و چهره های مشهور  چیزی را با خود آوردند که برای این شهر  بسیار حیاتی  شد.»

«سینما به مردم اجازه رویا پردازی می دهد.رویاهایی که بسیار  اهمیت دارند زمانی که زندگی بسیار سخت می‌شود.شاید به همین علت است که  جشنواره فیلم برلین برای  مردم برلین تا این حد با اهمیت و بسیارعزیز است. برای خارجی‌هایی مانند من نیز بسیار عزیز است.»

ساموئل فینزی اجرای مراسم افتتاحیه را برعهده داشت او در تک گویی در مراسم ادا کرد از سیاستمداران آلمانی خواست که درک کنند آلمانی ها با جناح راست مشکلاتی دارند.