بایگانی‌ها

پذیرش انتخاب‌ها

دیوار شبم شکسته از تو
دیوار شبم شکسته از تو

▪️نمایشنامه نویس سلین سانگ متولد کره جنوبی است که تقریبا حدود دوازده سالگی به خارج از شهر تورنتو مهاجرت کرد. بعدها نمایش نامه نویسی در دانشگاه کلمبیا در شهر نیویورک خواند. شهری که اکنون همراه همسر آمریکایی و رمان‌نویس خود زندگی می‌کند. نخستین تجربه کارگردانی سلین سانگ، زندگی‌های گذشته، از نگاه منتقدان متعددی یکی از بهترین فیلم‌های سال 2023 است. سانگ زندگی شخصی خود را دستمایه قرار می‌دهد تا درامی رمانتیک با موضوع سرنوشت، افسوس، تعهد و اگرهایی بسازد که  ما را دنبال می‌کند. فیلم یکی از بهترین آثار به نمایش درآمده در جشنواره ساندنس بود/

دو دوست به نام نورا و هه سونگ  تلاش می کنند دوباره یکدیگر را بشناسند در حالی که سال‌ها پیش در دوران مدرسه دوستان نزدیکی بودند، و حالا احساساتی دوباره در آنها شکل می‌گیرد. فیلم تداعی کننده فیلم پیش از غروب ساخته ریچارد لینک‌لیتر و منهتن ساخته وودی آلن یا حتی برخورد کوتاه ساخته دیوید لین است. گفته می‌شود که سلین سانگ نسبت به ژست‌ها و رفتارهای رمانتیک دافعه دارد که دقیقا یکی از نقاط صعف فیلم می‌تواند همین مورد باشد و یکی از قواعد هالیوود است.

«زندگی‌های گذشته» اجرای ساده ای دارد اما با ایده های بازی می‌کند که ماهیت عشق است و به خاطراتی چنگ می‌زند که توانایی تاثیر در زندگی حال شخصیت‌های اصلی را دارد. «زندگی های گذشته»بیشتر درباره اگرها و درباره پذیرش انتخاب ها و یاد دادن به خودمان است که از لحظه زندگی لذت ببریم و به این موضوع نچسبیم که زندگی می‌توانست چطور باشد.