بایگانی‌ها

جشنواره کن جذابی در راه است

روبن اوستلند رئیس داوران جشنواره کن شد
روبن اوستلند رئیس داوران جشنواره کن شد

تیری فرمو در مصاحبه با مجله ورایتی توضیحات بیشتری درباره جشنواره جهانی کن امسال گفت. بیش از دو هفته تا زمان کنفرانس مطبوعاتی مدیران جشنواره و اعلام فهرست فیلم‌های بخش‌های مختلف باقی مانده است. تیری فرمو می‌گوید:«بیش از 2000 فیلم تماشا کردیم.حجم درخواستهای امسال به انداز سالهای قبلی بود امابا توجه به فیلم‌هایی که سال گذشته باقی مانده بودند، با تعداد انبوهی از ثبت نام فیلم‌ها روبرو شدیم. مدیر جشنواره سن سباستین، خوزه-لوئیز ربوردینوس به من گفت که او نیز با چنین شرایطی روبرو شده است.» .

 فرمو درباره تغییرات امسال جشنواره چنین توضیح می‌دهد:« امسال همراه با استفانی لموم و کریستین ژون تصمیم گرفتیم که تمرکزدوباره بخش «نوعی نگاه» به خاستگاه این بخش باشد؛یعنی تمرکزش به فیلمسازان جوان ،نوآوری، فیلم‌های شخصی باشد که می توانیم در سینما ببینم.برای بخش خارج از مسابقه ترتیبی اتخاذ کردیم که در سالن دوبوسی نمایش ها باشد که سالن بزرگی به اندازه سالن لومییر(سالن نمایش فیلم های بخش اصلی) است. میزبان فیلم های بیشتری برای بخش نمایش های نیمه شب خواهیم بود.در 4 از 12 سالن در سینه ئوم ؛ پردیس سینمایی جدید کن فیلم ها را به نمایش درخواهیم آورد. این پردیس همزمان با جشنواره کن افتتاح می شود.رویدادهای زنده (آنلاین) ونمایش های ساحلی بیشتر خواهند بود.با توجه به اینکه جشنواره در ماه ژوئیه برگزار می شود جشنواره می تواند از مناطق شهر ساحلی کن و توریست ها لذت ببرد.» . 

فرمو درباره صحبت با تهیه کنندگان و استودیوهایی آمریکایی برای انتخاب فیلم های آن کشور چنین می گوید:« ما چند فیلم آمریکایی زیبا دیده ایم و انتخاب های ما بازتاب (این فیلم دیدن ها) خواهند بود.وقتی استودیوها فیلم های خود را عرضه می کنند، مذاکرات سازنده است.یکی از استودیوها پیشنهاد جذابی داد، این فیلم یک بلاک باستر/پول پاروکن است که همه مخاطبان جشنواره را خوشحال می کند.» . 

 

فرمو درباره نتفلیکس نیز گفت اگر آنها اکران در سینما را بپذیرند درهای جشنواره به روی محصولات شان باز است سال گذشته قرار بود فیلم اسپایک لی «5 هم خون» در بخش خارج از مسابقه به نمایش درآید که کلا جشنواره کنسل شد