بایگانی‌ها

حذف و اضافه/ تغییر قوانین اسکار

«انگل» ستاره مراسم اسکار
«انگل» ستاره مراسم اسکار

🔹قوانین اسکار در سال جدید به روز رسانی شد و بخش‌هایی از قواعد آکادمی علوم و هنر سینمایی اصلاح شد. یکی از تغییرات در بخش بهترین موسیقی متن است. از این پس تا سه آهنگسازی که موسیقی متن فیلمی را نوشته باشند و هر سه برنده اسکار شوند، سه تندیس مجزا دریافت میکنند. و در قوانین قبلی آهنگسازان باید به صورت گروهی ثبت نام می‌کردند مثل نامزدی گروه سان لوکس برای فیلم «همه چیز همه جا به یکباره» و یا وقتی موسیقی متن انیمیشن «روح» برنده اسکار شد، سه آهنگساز فیلم که شامل جان باتیست،ترنت رزنور،اتیکوس راس می‌شد، یک تندیس اسکار گرفتند. همچنین فهرست کوتاه نامزدهای بهترین موسیقی متن به پانزده تا بیست عنوان فیلم گسترش پیدا می‌کند که فهرست کوتاه ماه دسامبر اعلام خواهد شد.

🔹آکادمی دیگر گزینه نمایش فیلم در سالن‌های رو باز drive-in را برای واجد شرایط بودن فیلم‌ها در نظر نمی‌گیرد . این بند سال 2020 و در دوران کرونا اضافه شده بود. در دورانی که سالن‌های سینما تعطیل شده بودند. آن سال آکادمی پخش آنلاین فیلم‌ها را هم برای واجد شرایط بودن پذیرفت.

🔹برای رشته بهترین فیلم، فیلم‌ها باید در آمریکا اکران شوند و یک هفته در یکی از شش بازار مهم آمریکا روی پرده باشند از این پس فیلم‌هایی که میخواهند در رقابت اسکار شرکت کنند باید فرم the Academy Representation and Inclusion Standards Entry (RAISE) را هم پر کنند و واجد دو استاندار از چهار استاندارد خواسته شده، باشند. به پخش‌کنندگان و تهیه‌کنندگان هم توصیه می‌شود که مجوز اتحادیه تهیه‌کنندگان (PGA Mark Certification) را بگیرند.

🔹در بخش فیلمنامه اقتباسی و غیراقتباسی از این پس فیلمنامه‌ی نهایی که براساس آن فیلمبرداری انجام می‌شود، ملاک است.

🔹فیلم‌های انیمیشن واجد شرایط بهترین فیلم بین‌المللی از این پس برای شاخه بهترین فیلم بلند انیمیشن هم می‌توانند نامزد بشوند. به شرطی که برای هر دو شاخه واجد شرایط باشند.تاریخ ثبت نام و معرفی فیلم بین المللی هم تغییر کرد سال گذشته آخرین مهلت اول نوامبر بود امسال سی ام سپتامبر است.

🔹تغییراتی در جوایز گاورنرز نیز ایجاد شده است. جایزه یادبود ایروینگ جی. تالبرگ، که به‌ یک تهیه‌کننده خلاق اهدا می‌شود و تندیسی با صورت تالبرگ بود از این پس جایش را به یک مجسمه اسکار خواهد داد . تعریف جایزه بشردوستانه ژان هرشولت چنین تغییری کرده که «به فردی در صنعت سینما اهدا می‌شود که تلاش‌های بشردوستانه از طریق ارتقای رفاه انسانی و کمک به اصلاح نابرابری‌ها اعتباری را برای صنعت سینما آورده است».

🔹در بخش جوایز علمی و فنی اسکار نام جایزه تغییر کرد.جایزه گوردون ای. سویر به نام جایزه دستاورد علمی و فنی اهدا خواهد شد و جایزه جان .ای بونر به جایزه خدمت علمی و فنی تغییر نام داد.

🔹فیلم‌های واجد شرایط باید از اول ژانویه تا سی ویکم دسامبر 2024 اکران شده باشند.
@dtonline