بایگانی‌ها

حضور پرفروغ ستارگان سینمای هند در کن

حضور پرفروغ ستارگان سینمای هند در کن
حضور پرفروغ ستارگان سینمای هند در کن

در چند سال گذشته در جشنواره کن سه ستاره زن محبوب سینمای هند به عنوان داور بخش اصلی انتخاب شدند.
پس از نمایش «دوداس» ساخته سانجی لیلا بانسالی در کن در بخش خارج از مسابقه و حضور شاهرخ خان، آیشواریا رای در این رویداد هنری در سال 2002 ، در پنجاه و ششمین دوره کن که سال 2003 برگزار می‌شد، آیشواریا رای به عنوان داور بخش اصلی جشنواره کن انتخاب شد و از آن سال به بعد او پای ثابت جشنواره کن است و در این سال‌ها به دلیل قراردادی که با کمپانی لورئال دارد و چهره تبلیغاتی این برند است، به کن می‌آید.
«دوداس» نخستین فیلم بالیوودی جریان روز بود که در کن به نمایش در آمد.

دقیقا ده سال بعد از حضور آیشواریا رای به عنوان داور بخش اصلی جشنواره کن، ویدیا بالان؛ بازیگر و ستاره مطرح سینمای هند که در فیلم‌های زن محور ایفای نقش می‌کند، به عنوان داور انتخاب شد.
یعنی در شصت و ششمین دوره جشنواره کن در سال 2013 او داور بخش مسابقه اصلی بود.
در این سالها ستارگان زن دیگر سینمای هند نیز به جشنواره آمده اند مانند سونام کاپور که او نیز در زمینه مد فعال است و از سفیران برند اورئال محسوب می‌شود،دیپیکا پادوکن، پریانکا چوپرا،کانگنا رانوت، بازیگر جنجالی سینمای هند و مالیکا شراوات که این آخری بازیگر چندان مطرحی نیست.

دیپیکا پادوکن بازیگر فیلم‌هایی مانند «باجیراو مستانی» که از افسردگی رنج می‌برد و سازمان خیریه ای هم در این زمینه تاسیس کرده است، چهره شناخته شده‌ای برای مخاطبان بین المللی دارد. او در فیلم هالیوودی «سه ایکس» نیز ایفای نقش کرده بود.
.
پادوکن حالا کنار اصغر فرهادی، ربکا هال(کارگردان عبور یا تظاهر نژادی)، جف نیکولز و… به قضاوت فیلم‌های بخش مسابقه جشنواره کن خواهد پرداخت که فیلم ایرانی «برادران لیلا» با بازی نوید محمدزاده و ترانه علیدوستی و پیمان معادی در این بخش حضور دارد.