بایگانی‌ها

حمله دلقک جهنمی به گیشه سینما‌ها

حمله دلقک جهنمی به گیشه سینما‌ها
حمله دلقک جهنمی به گیشه سینما‌ها

هنوز تا هالووین زمان زیادی باقی مانده اما در آخرین روزهای تابستان نه‌چندان گرم هالیوودی یک دلقک شیطانی سینماها را فتح کرده است.

اقتباس اندی موسکیتی از رمان معروف و پرفروش استیون کینگ موفقیتی همه‌جانبه را رقم زده است. فیلم It (آن) که با بودجه‌ای 35 میلیون دلاری ساخته شده، ظرف سه روز اول نمایش بیش از 170 میلیون دلار فروخته و تحسین اکثریت منتقدان را به همراه داشته. تا جایی که رسانه‌ها «آن» را خونی تازه در رگ‌های ژانر وحشت خوانده‌اند.

بعد از نسخه تلویزیونی موفق دهه نود با نقش‌آفرینی تیم کیوری، این دومین اقتباس تصویری از رمان «آن» با محوریت شخصیت پنی‌وایز یا همان دلقک جهنمی است. در نسخه جدید بیل اسکاارسگارد را ایفا کرده است.

موسکیتی با فیلم اولش «ماما» در ژانر وحشت اعلام حضور کرده بود و حالا با «آن» خودش را به‌عنوان یک استعداد تازه تثبیت کرده‌است. تاجایی که از او به‌عنوان گزینه اصلی برای ساخت «دراکول» یاد می‌شود، فیلم جدیدی که به گذشته شخصیت کنت دراکولا می‌پردازد.

شخصیت ترسناک پنی‌وایز یکی از مخوف‌ترین مخلوقات استیون کینگ است که روی یکی از ترس‌های فراگیر در میان کودکان آمریکایی دست گذاشته: ترس از دلقک. پنی‌وایز با قدرت‌های فراطبیعی سال‌ها است که کودکان یک شهر کوچک را شکار می‌کند. نکته جالب اینجا است که مینی‌سریال «آن» در دهه 90 میلادی باعث کابوس بسیاری کودکان و نوجوانان شده بود.

نسخه سینمایی جدید «آن» قرار بوده که یک سه‌گانه باشد و موفقیت چشمگیر فیلم اول زمینه را برای ادامه این مجموعه سینمایی فراهم کرده است.