بایگانی‌ها

حمله هنرمندان و سینماگران مشهور به قانون منع ورود مسلمانان به آمریکا

ترامپ باید تقاص پس بدهد
ترامپ باید تقاص پس بدهد

قانونی که دانلد ترامپ هفته‌ی گذشته در جهت ورود مردم هفت کشور از جمله ایران به آمریکا وضع کرده و هم‌چنین ادامه‌ی تلاشش برای کشیدن دیوار در سراسر مرز آمریکا و مکزیک موج عظیمی از اعتراض و عصبانیت را در جامعه آمریکا برانگیخته است.

یکی از مخالفان مهم مانند همیشه مایکل مور است که علاوه پبش‌بینی موفقیت ترامپ در انتخابات آمریکا، چندی پیش هم اعلام کرده بود که احتمالا رئیس‌جمهور جدید بلافاصله پس از ورود به کاخ سفید در جهت عملی ساختن شعارهایش برای ساخت دیوار بزرگ در مرز مکزیک و ایجاد محدودیت برای مسلمانان اقدام خواهد کرد.
مایکل مور بعد از اعلام رسمی شدن قانون جدید ترامپ در توییتر واکنش نشان داد و در برابر مسلمانان ابراز شرمندگی کرد:

من و میلیون‌ها انسان دیگر از همسایگان مسلمانمان در سراسر جهان واقعا شرمنده ایم. ولی اکثریت آمریکایی‌ها به این مرد رای نداده اند.

اما مایکل مورد تنها سینماگر و چهره‌ی شاخصی نیست که نسبت به اقدامات ترامپ موضع گرفته است. از جمله می‌توان به سخنان جان لجند در جریان کنسرت اخیرش، اقدام سایمون هلبرگ کمدین معروف و بازیگر سریال بیگ بنگ تئوری با همراه داشتن یک پلاکارد در فرش قرمز برای اعترضا به این قانون و اقدام کال پن بازیگر هندی‌الاصل برای حمایت مالی از مهاجران سوری اشاره کرد.

از سوی دیگر در شرایطی که اصغر فرهادی سینماگر سرشناس ایرانی و نامزد اسکار با توجه به این قانون جدید برای ورود به آمریکا با مشکل مواجه خواهد شد، خیلی‌ها چنین اتفاقی را برای جامعهی آمریکا یک رسوایی فرهنگی قلمداد کرده اند.