بایگانی‌ها

درباره من حرف نزنید!

درباره من حرف نزنید!
درباره من حرف نزنید!

▪️بریژیت باردو ستاره سینمای فرانسه از استیصال خود درباره شهرت اخیرش صحبت می‌کند اما موافق ساخت سریالی درباره زندگی خود است. او که یکی  از ستارگان محبوب سینماست اما آخرین بار حدود ده سال پیش مقابل دوربین قرار گرفت. باردو دلیل علاقه دیگران به زندگی خود را  با توجه به سریالی که درباره باردو ساخته شد، درک نمی‌کند.

 

باردو استیصال خود را با نوشتن نامه ی به کارگردان نامزد اسکار دانیله تامسون ابراز کرد که سازنده سریال «باردو» است. تامپسون گفت که او حدود پنج سال پیش  سراغ باردو رفت در دورانی که می‌خواست ساخت سریال را شروع کند:« باردو با یک نامه طولانی پاسخ داد و نوشت که همیشه غافلگیر می‌شود که چطوری آدم ها علاقمند به او هستند و او کاملا درک نمی کند چرا تنهایش نمی‌گذارند.»

با خواندن نخستین صفحه از نامه تامپسون فکر کرد :« اوه خدای من او آشفته می‌شود و دردسر می‌سازد. نوشته دست از سرم بردارید. نمی فهمم چرا تمام دنیا درباره من حرف می‌زند. من سال‌ها پیش دست از کار کشیدم و می‌خواهم به  سازمان مراقبت از حیوانات خود رسیدگی کنم که برایم اهمیت دارد. صفحه اول باردو کاملا منفی بود.»

اما در  صفحه بعدی او نوشت:ـ«تا جایی که متوجه شدم شما به هر حال این سریال را خواهید ساخت. من ترجیح می دهم که شما بسازید که می‌شناسم تان. » تامپسون می گوید متوجه نشد که  او از ساخت این سریال هیجان زده است یا نیست. تامپسون هشتاد و یک ساله فیلمنامه های زیادی نوشته مانند ملکه مارگو با بازی ایزابل آجانی و دانیل اوتوی . باردو 88 ساله است و تامپسون را از آن جهت می‌شناسد که با پدرومادر او کارگردان ژرار اوری و ژاکلین رومن دوستی داشت. اما شخصا باردو دخالتی در ساخت سریال نکرد.  تامپسون می گوید که از افراد متعدد شنیده باردو سریال را دیده و از بازی ژولیا دی نوئنز که نقشش را بازی می کند خوشش آمده. همه باردو را می‌شناسند اما اندک شماری با زندگی شخصی  باردو آشنایی دارند. بیش از هر بازیگر موفق همنسلش باردو بلد بود که تابوشکنی کند و تصویر زن در جامعه روزگارش را تغییر بدهد.