بایگانی‌ها

درخواست فینچر از اهالی هالیوود/ مخالفت با مارتین اسکورسیزی

▪️دوازدهمین مراسم سالیانه LACMA Art در لس‌آنجلس با حضور هنرمندان برگزار شد. این مراسم که با حمایت برند گوچی برگزار می‌شود با حضور ستارگانی مانند برد پیت، لئوناردو دی‌کاپریو، لیلی گلداستون، دیوید فینچر، سلما هایک،اندرو گارفیلد،کیانو ریوز، بیلی آیلیش و… در دورانی برگزار شد که هالیوود در اعتصاب به سر می‌برد و بحث داغ درمورد اعتصاب بود.

🔹حدود پنج میلیون دلار در دوازدهمین مراسم سالیانه LACMA Art جمع آوری شد که قرار است برای حمایت از برنامه‌های سینمایی و موزه LACMA هزینه شود. در این مراسم از دیوید فینچر نیز تجلیل به عمل آمد و برد پیت به عنوان سخنران پشت تریبون رفته و از تجربیات همکاری خود با فینچر سخن گفت از جمله به وسواس مشهور او سرصحنه با گفتن خاطراتی از او اشاره کرد:«معمولا این جملات را سرصحنه فیلمبرداری فیلم‌های فینچر می‌شنوید : بیایید این سکانس را فیلمبرداری کنیم قبل از آن‌که همه از زندگی بیزار بشویم.خب یک نسخه خارج از فوکوس گرفتیم. بیاید یک نسخه با فوکوس بگیریم. مزخرف بود و اما تقصیر من نبود.» و جمله محبوب من این است:« دوست دارم به شما خوش بگذرد، اما روزهای تعطیل شنبه و یکشنبه را برای همین است.»

🔹برد پیت در ادامه توضیح داد که همکاری با دیوید فینچر به شما نشان می‌دهد که عالی بودن چه حسی دارد. آثار فینچر، همیشه حس امنیت ما را به چالش می‌کشد و همان‌طور که خودش می‌گوید:« اگر خطر نکنیم، به خودمان بد کرده‌ایم.»

🔹در ادامه دیوید فینچر در صحبت‌های خود به این نکته تاکید ورزید که برای پایان اعتصاب بازیگران باید راه حلی هرچه سریع‌تر پیدا شود و گفت:« باید این استعدادهای شگفت‌انگیز را به سر کار برگردانیم. خیلی زود باید برگردند.» فینچر خاطراتی از دوران کودکی خود بیان کرد که دوست داشت هنرمند شود و توضیح داد:«فکر می‌کنم هرگز به کارگردانی به عنوان هنری نگاه نکرده‌ام، زیرا برای گذراندن یک روز معین به هنرمندان واقعی زیادی نیاز است…» دیوید فینچر در بخش دیگری از صحبت‌هایش با نظر مارتین اسکورسیزی مخالفت کرد که گفته بود:سینما تمام شده» او عقیده دارد:« با استفاده از این فرصت تاکید می‌کنم که سینما نمرده است. حتی به مرگ هم نزدیک نشده. انسان بیش از سی هزاز سال است که نقاشی می‌کشد، با سنگ بنای سینما بیش از صد سال است که بازی کرده، به ندرت توانسته‌ایم همچون یک نوزاد سرمان را بلند کنیم با غلت بزنیم. حتی هنوز نتوانسته‌ایم سینه خیز حرکت کنیم.سینمای واقعی، بازی پر طنین ایده ها و رفتارها در برابر ساختارهای داستانی، به موفقیت دست یافتند، گسترش یافتند یا حتی نادیده گرفته شدند، با آمدن صدا یا رنگی شدن سینما یا پلتفرم‌ها کاهش نیافته است.«[سینما] تکامل پیدا کرده و به تکاملش ادامه می‌دهد، اما باید آن را به جلو هدایت کنیم، قدرت انعطافش را ارزیابی کنیم و هرگز از زیر سؤال بردن تأثیر و ارزش آن نترسیم.»