بایگانی‌ها

دردسرهای جدید «جنگ ستارگان»

دردسرهای جدید «جنگ ستارگان»
دردسرهای جدید «جنگ ستارگان»

ماجرایی غیرمنتظره رخ دده است. شاید ران هاوارد کارگردان ابرقهرمانی محبوب‌تان نباشد، اما دیگر باید بپذیرید که او روی صندلی کارگردانی فیلم فرعی از جنگ‌های ستاره‌ای درباره هان سولو که هنوز نامی بر آن گذاشته نشده است نشسته.

 این تصمیم را لوکاس فیلم پس از آن گرفت که به این نتیجه رسید که فیلم کارگردانی شده توسط فیل لرد و کریس میلر بیش از حد کمدی از آب درآمده است. حالا هاوارد در تلاش خواهد بود تا کشتی فیلم را دوباره به مسیر بازگرداند و سه هفته باقیمانده از کار این دو کارگردان را همراه با پنج هفته فیلمبرداری که در آینده انجام خواهد داد به انجام برساند.

 با این وجود مصاحبه‌هایی که توسط لرد و میلر و کاتلین کندی رییس لوکاس فیلم انجام شده بسیار سیاستمدارانه بوده است. اما آن طور که به نظر می‌رسد تمام ماجرا از یک سوء تفاهم شروع شده و کم کم گسترش پیدا کرده است. دو کارگردان ابتدایی فیلم در واقع برداشت‌شان این بوده که قرار است یک فیلم کمدی بسازند در حالی که استودیو قصدش این بود که فیلمی فانتزی با مایه‌های کمدی بر روی پرده نمایش داده شوند. فیلمنامه ای که لارنس و جان کاسدان برای فیلم نوشته بودند در واقع توسط ایده‌های این دو کارگردان به سمت و سویی دیگر رفت و ظاهرا دیگر قابل برگشت نبوده است. آن ها هم کوتاه نیامدند و این کار به بهای از دست دادن کارشان تمام شد.

 ران هاوارد که در جشنواره خلاقیت کن حضور داشته، درباره کارگردانی هان سولو اظهار کرده که کمی شانسی به کارگردانی این فیلم رسیده است. او در حالی که به این اشاره کرده که از طرفداران این مجموعه فیلم بزرگ تاریخ سینما بوده گفته:« من از ساخت اولین فیلم با دنیای جنگ‌های ستاره‌ای آشنا بودم و وقتی اولین قسمت این فیلم را در سال 1977 دیدم، کاملا چیزی برای گفتن نداشتم و دوباره همان روز برای بار دوم آن را دیدم.»

 جای تعجب ندارد که فیلمنامه‌نویسان از انتخاب هاوارد به عنوان کارگردان حمایت کرده اند و از سویی دیگر بسیاری حق را به استودیو داده اند که در نهایت برای سازندگان فیلمش تصمیم بگیرد.