بایگانی‌ها

بازگشت پل نیومن به دنیای سینما

بازگشت پل نیومن به دنیای سینما
بازگشت پل نیومن به دنیای سینما

اگر زمانی افسانه باشی همیشه افسانه‌ای. به همین دلیل است که لذت شنیدن صدای پل نیومن را در «ماشین‌ها 3» هیچ‌جور نمی‌شود توصیف کرد.

 پل نیومن در سال 2008 به علت سرطان ریه فوت کرد. آخرین نقش مهم او صداپیشگی قهرمان سابق مسابقات اتوموبیلرانی داک هادسون در ماشین‌ها (2003) است. رییس بخش انیمیشن دیزنی/ پیکسار جان لستر و کارگردان ماشین‌ها می‌گوید: «بازگرداندن پل نیومن در ماشین‌ها 3 خیلی مهم بود به این خاطر که مضمون فیلم درباره‌ مواجهه‌ی لایتنینگ با پیر شدن و میرایی است. ارتباط شاگرد و استاد یکی از مهم‌ترین مضامین قصه است. برای همین داک هادسون حتما باید حضور پیدا می‌کرد. زمان ساخت ماشین‌ها ترتیبی داده بودم هر زمانی که پل نیومن به اتاقک می‌آید هر حرفی که می‌زند ضبط شود. همین طور صحبت‌هایش بین برداشت‌ها که درباره‌ی مسابقات صحبت می‌کرد. این اتفاق برای دیالوگ‌هایی که از فیلم اصلی خط خورده بود هم افتاد. ما به تمام این صحبت‌ها گوش دادیم و آن‌ها را روی کاغذ آوردیم. نیومن طرفدار پر و پا قرص فیلم بود.»

خانواده‌ی نیومن تایید کردند که پل نیومن حضور بعد از مرگی در ماشین‌ها 3 خواهد داشت. جان لستر همین طور درباره‌ی عشقش به پل نیومن گفت: « شاید کمی عجیب باشد، اما عشق و علاقه‌ی من به پل نیومن مانند عشق لایتنینگ به هادسون است. عشقی همراه با احترام.»