بایگانی‌ها

درگذشت ستاره ایرانی تبار سینمای فرانسه

درگذشت ستاره ایرانی تبار سینمای فرانسه
درگذشت ستاره ایرانی تبار سینمای فرانسه

روبر حسین بازیگر و کارگردان مشهور سینما وتلویزیون فرانسه در دهه شصت در سن 93 سالگی درگذشت.او روز سی و یکم دسامبر و در آستانه سال جدید میلادی روی در نقاب خاک کشید.

این بازیگر سینما، تلویزیون فرانسه برای اقتباس از «بینوایان» در سال 1982 ساخت شهرت داشت ه حرامزاده‌ها به جهنم می‌روند (۱۹۵۵)، خون‌آشام دوسلدورف (۱۹۶۵) دو فیلم مشهور دیگر او در مقام کارگردان هستند.
روبر حسین فرزند امین‌الله حسین نوازنده تار و آهنگساز سرشناس زرتشتی اهل ایران و آنا مینوسکایا بازیگر اوکراینی بود که هر دو مهاجر در کشور فرانسه بودند.
حسین مقابل سوفیا لورن در فیلم «مادام سن- ژن» در سال ۱۹۶۱ بازی کرد.نقش همسر میشل مرسیه را در مجموعه محبوب « «آنژلیک» را بازی کرد. مقابل بریژیت باردو در فیلم های «آرامش جنگجو» و «شرارت و فضیلت» بازی کرد. در وسترن اسپاگتی «گورستان بی صلیب» که کارگردانی و نوشتن فیلمنامه آن را هم خودش انجام داده بود نقش تیرانداز داشت و کشیش کاتولیک در فیلم «کشیش‌های ممنوعه» بود.
روبر حسین تحصیلات خود را در سن نوزده سالگی در رشتۀ هنرهای دراماتیک آغاز کرد. او شاگرد رونه سیمون کارگردان معروف فرانسوی بود .فعالیت‌های هنری خود را با ورود به تئاتر آغاز کرد.
روبر حسین موفق به کسب نشان‌هایی همچون لژیون دونور، نشان ملی لیاقت و مدال شهر پاریس شده بود.