بایگانی‌ها

دورخیز برای اسکار

دورخیز برای اسکار
دورخیز برای اسکار

لیلی گلدستون بازیگر بومی آمریکایی ، لئوناردو دی کاپریو  و رابرت دنیرو بازی‌های درخشانی در «قاتلان ماه کامل(ماه گل)» از خود نشان دادند. گلدستون چه در شاخه بهترین بازیگر زن نقش مکمل یا نقش نخست کمپین تبلیغاتی در فصل جوایز به راه بیندازد، قطعا یکی از مدعیان است. او پیشتر در فیلمی مانند «حق رای زنان» Certain Women ساخته کلی رایکارد ایفای نقش کرده بود.

 

گلدستون چهره قدرتمندی  از کاراکتر مولی ارائه می دهد، یک زن بومی که خانواده و جامعه قبیله ای اش به دست گروهی شرور از مردان سفیدپوست طماع و قدرت طلب به قتل می رسند.  

 

تقریباً 10 دقیقه  از  نمایش فیلم مارتین اسکورسیزی از کتاب غیرداستانی دیوید گرن نگذشته بود که تماشاگران  شاهد تولد یک ستاره در فیلم  شدند.گلدستون 36 ساله پیشتر در تعدادی فیلم ایفای نقش کرده که شامل «اولین گاو» ساخته کلی رایکارد و « جیمی پی: روانکاوی یک سرخ پوست بیابانی» می‌شود. حتی او می‌توانست  اسکار بهترین بازیگر زن نقش مکمل  را برای  «حق رای زنان» کسب کند  در صورت  نامزدی اسکار گلدستون دومین زن سرخپوستی خواهد بود که پس «جاسلین لاگارد» برای «هاوایی» در سال 1966  نامزد اسکار خواهد شد.

 

دی‌کاپریو  تنها یکبار برای فیلم «از گور برخاسته» ساخته آلخاندرو گونزالس ایناریتو برنده اسکار بهترین بازیگر مرد نقش نخست شده. در این شاخه اگر بازی او در فیلم اسکورسیزی نادیده گرفته شود، تنها به دلیل ماهیت شخصیتی   است که ایفا می‌کند که احتمالا با سلیقه رای دهندگان همخوانی نداشته باشد، و  ربطی به کیفیت بازی او ندارد. شرایط برای رابرت دنیرو نیز به همین منوال است. او با چنین شخصیت شروری از زمان بازی در «تنگه وحشت» صحنه را  زیرسلطه قرار نداده بود. دنیرو دوبار برنده اسکار برای «گاو خشمگین» و «پدرخوانده 2» شده است. این نقش هم به نظر رای دهندگان می‌تواند بسیار شیطانی وشرور به نظر برسد. جسی پلمونس  نقش قهرمان کتاب کارآگاه تام وایت را در فیلم ایفا کرده.با وجودی که نقش کلیدی در روایت دارد اما حضورش در فیلم کوتاه است. سروکله این شخصیت تا دو ساعت و سی دقیقه در فیلم پیدا نمی شود.مسلما مارتین اسکورسیزی برای دومین اسکارش دورخیز کرده است.همینطور  رودریگو پیترو برای بهترین فیلمبرداری. تلما شونمیکر برای تدوین.