بایگانی‌ها

دی سی محبوبتر از مارول است

دی سی محبوبتر از مارول است
دی سی محبوبتر از مارول است

زک اسنایدر کارگردان «مرد پولادین »و «لیگ عدالت» در مصاحبه جدیدی گفت پروژه‌های سینمایی و تلویزیونی کمپانی دیزنی الزاماً نباید مثل دنیای سینمایی مارول به هم مرتبط باشند.

اسنایدر می‌گوید: «راستش خیلی خوشحالم که تصمیم گرفته‌اند شخصیت‌هایشان را بپذیرند. همیشه این انتقادات و آن قدم‌ میانی وجود داشت. قدم میانی چیست؟ تلاش برای شبیه شدن به مارول؟یا این که قرار است چکار کنید و چه بسازید؟ حتی وقتی «مرد پولادین»، «بتمن در برابر سوپرمن» (Batman v Superman) و «لیگ عدالت» را می‌ساختم، فیلم‌های انیمیشنی بر اساس شخصیت‌های دی‌سی وجود داشت که هیچ ارتباطی با فیلم‌های ما نداشت، سریال‌های دیگری بر اساس این شخصیت‌ها ساخته می‌شد که هیچ ارتباطی با فیلم‌های ما نداشت، و هیچ راهی برای وصل کردن آن‌ها بهم وجود نداشت جز اینکه بگویید «نسخه‌ی شما از «فلش» حساب نمی شود» یا «سریال انیمیشن شما هیچ ارزشی ندارد» و هوادران را دلسرد کرد.»

اسنایدر اضافه می‌کند: «مارول در طول یک دوره زمانی طولانی ساخته شد، یعنی وقتی به جدیدترین فیلم‌ها رسیدند، همه‌چیز به نوعی مشخص بود، و همه‌ عناوین به یک سمت پیش می‌رفتند. اما این اتفاق هرگز برای دی‌سی نخواهد افتاد زیرا سریال‌های دی‌سی و انیمیشن‌های دی‌سی به‌شدت محبوبیت داشتند. منظورم این است که آن عناوین موفقیتی بود که رقم خورد. پس راهی نیست که بگویید: «بسیار خوب، از حالا به بعد فرض می‌کنیم که آن پروژه‌ها هرگز وجود نداشته‌اند.» فکر می‌کنم چنین طرز تفکری در مقطعی وجود داشت، اما خوشحالم که رویکردی متنوع‌تری را در پیش گرفته‌اند.»