بایگانی‌ها

دی‌کاپریو در نقش داوینچی

علاقه دی کاپریو به گروه بی‌تی‌اس
علاقه دی کاپریو به گروه بی‌تی‌اس

کمپانی پارامونت بالاخره توانست حق ساخت فیلمی بر اساس کتاب «لئوناردو داوینچی» نوشته‌ی والتر ایساکسون را به دست بیا‌ورد. کتاب بر اساس زندگی لئوناردو داینچی نابغه‌ی ایتالیایی است. ورایتی تایید کرده که لئوناردو دی‌کاپریو نقش لئوناردو داوینچی را بازی خواهد کرد و دی‌کاپریو هم زیر نام کمپانی‌اش، ایپین رود جزو تهیه کنندگان فیلم خواهد بود.
علاقه‌ی دی‌کاپریو به خلق شخصیت داوینچی یک تصادف نیست و درواقع مادر لئوناردو دی‌کاپریو نام او را از روی این شخصیت ایتالیایی انتخاب کرده. داستان از این قرار است که مادر دی‌کاپریو اولین لگد لئوناردو را در شکمش زمانی احساس کرده که در حال پژوهش بر روی آثار داوینچی در گالری یوفیتزی بوده است.
والتر ایساکسون سابقه‌ی بسیار خوبی در نوشتن منابع اقتباس آثار سینمایی بایوپیک دارد. ایساکسون نویسنده‌ی کتاب «استیو جابز» است که توسط آرون سورکین و دنی بویل به فیلم سینمایی درآمد و کتابش درباره‌ی آلبرت انیشتین به سریال «نابغه» با بازی جفری راش تبدیل شد. طبق اطلاعات منتشر شده توسط ناشر کتاب، ایساکسون با استفاده از نوشته‌های دوینچی توانسته روایت مرتبطی بین آثار هنری و علمی این نابغه ایتالیایی بیابد.
در کنار نقاشی‌های بی‌قیمتش، داوینچی بر روی آناتومی بدن انسان، فسیل‌ها، گیاه شناسی، زمین شناسی و اسلحه سازی تحقیقات بسیاری کرده است. البته بازی کردن در نقش داوینچی تنها پروژه‌ی آینده‌ی دی‌کاپریو نخواهد بود. ویپیان رود کمپانی دی‌کاپریو پس از سال 2016 و اسکار گرفتن این بازیگر از برادران وارنر به پارامونت انتقال یافت به همین دلیل استودیو سعی دارد که دی‌کاپریو را برای بازی در نقش «شیطان در شهر سفید است» مجاب کند. فیلمنامه را بیلی ری («کاپیتان فیلیپس») از روی کتابی از اریک لارسون نوشته. استودیو امیدوار است بتواند اسکورسیزی را هم وارد پروژه کند.