بایگانی‌ها

رسانه ها و ماجرای پول کثیف در سینما

رسانه ها و ماجرای پول کثیف در سینما
رسانه ها و ماجرای پول کثیف در سینما
برنامه پنجشنبه نهم اسفند شهر فرنگ در شبکه خبر به مساله پول‌های کثیف در سینما می‌پرداخت.
رضا درستکار – منتقد سینما در برنامه شهر فرنگ شبکه خبر با موضوع پول های کثیف در سینما، گفت: پول شویی و پول های کثیف در سایر بخش ها هم وجود دارد و سینما هم از این پدیده تاثیر پذیرفته است.
وی گفت: رسانه های ما هر روز دنبال یک موضوعی هستند و بر موضوعی مداومت نمی کنند تا به نتیجه برسد.این منتقد سینما تصریح کرد: پول کثیف نتیجه ای ندارد اما با قوانین درست می توان جلوی تاثیر پذیری سینما را از پول کثیف گرفت.
درستکار افزود: فساد در سینما از قبل وجود داشته است و این پدیده ربطی به صنعتی شدن سینما ندارد.وی گفت: بازیگری که در مناسبات کثیف قرار گرفته است؛ رشد نمی کند و برای همیشه ابتر خواهد ماند.
درستکار افزود: با دادن وام ها و برطرف کردن مشکلات مالی می توان جلوی ورود پول های کثیف را به سینما گرفت.وی گفت: پول ها از مراجع کثیف آمده و سینمای ما را تحت تاثیر خود قرار داده است.
نیما حسنی نسب – منتقد سینما دیگر مهمان برنامه با بیان اینکه اخلاق و انسانیت در سینما به کناری گذاشته شده است، گفت: پول های کثیف تاثیر عجیبی بر سینما گذاشته و شکل زیبایی شناسی سینما را تغییر داده است.
وی افزود: پول کثیف، بادآورده و مشکوک نباید با هم خلط شود.
حسنی نسب گفت: پول های اضافی تمام فیلم را دچار تغییر و تحول می کند. سینمای ایران دچار افت و تاثیر پذیری از پول های اضافی شده است و از در و دیوار فیلم ها این افت حس می شود.

وی افزود: جلوه های مشخصی از اشکالات فنی در متن، تکنولوژی و ساخت فیلم ها به چشم می خورد و عامل اصلی این، پول های اضافی است.

منتقد سینما گفت: در دوره اخیر با جریانی مواجه هستیم که سینمای معقول را به سینمای غیر معقول تبدیل کرده است.

حسنی نسب با بیان اینکه هر چه پول های فاسد زیاد شود، ریزه خواران هم زیاد می شوند، تصریح کرد: تناسب و اندازه کردن بودجه، عرضه و تقاضا در ساخت فیلم موثر است و باید مراعات شود.