بایگانی‌ها

رفتار پیچیده جانی دپ

حضور پانزده دقیقه‌ای!
حضور پانزده دقیقه‌ای!

سه سال پس از «دی ان ای» مایون با «ژان دو باری» نخستین فیلم تاریخی او با بازی جانی دپ  در نقش لوئی پانزدهم به کن برخواهد گشت.

ژان دو باری روز شانزدهم ماه مه فستیوال کن را افتتاح می‌کند. فیلم برخلاف دیگر پروژ‌ه‌های مایون است و او می‌بایست به فیلمنامه وفادار می‌ماند و فیلمبرداری با نگاتیو را تجربه می‌کرد که به معنی برداشت‌های کمتر سرصحنه بود. باری کارگردانی یک ستاره سینمای اهل هالیوود در حدو اندازه جانی دپ چالش منحصر بفرد دیگری برای مایون به حساب می‌آمد.

 

اگر خاطرتان باشد چند وقت پیش شایعه کشمکش و اختلاف جانی دپ و مایون در دوران فیلمبرداری «ژان دو باری» به بیرون درز کرد. در مجله پره‌مییر چاپ فرانسه مایون این اختلاف را در کمال شگفتی تکذیب نمی‌کند. مایون می‌گوید:« جانی یک ستاره، یک شاه و یک آمریکایی است! به من گفته بودند که نباید بفهمد منتظرش برای فیلمبرداری یک سکانس هستی، من اجازه در زدن  اتاق لباس او را نداشتم. یک روز بالاخره در زدم. او به من فهماند دخالت غیرقابل قبولی انجام داده بودم و از من پرسید که اگر او در اتاق رختکن من را می زد چه احساسی داشتم.  پاسخ دادم که همه این کار را  انجام می دهند. چون  فیلمبرداری در فرانسه اینگونه  است!

 

مایون موضوع را به تضاد فرهنگی ربط می‌دهد:«جانی تلاش می کرد، اگرچه می دیدم  هنوز برای او گیج کننده است. فهمیدم که در آمریکا، ستاره ها واقعاً کارگردانی نمی شوند. آنها به کارگردان توضیح می دهند که چگونه می خواهند صحنه را بازی کنند. و کارگردان تبعیت می‌کند. اما در فرانسه، رئیس کارگردان است.بنابراین برای هر برداشتی، واضح است که از پیشنهادات جانی فیلمبرداری می کردیم، اما از او نیز می‌خواستم که نظر من را در نقش اعمال کند، تا بتوانیم در هنگام تدوین حق انتخاب داشته باشیم. »

 

کارگردان ژان دو باری در ادامه چالش دیگر فیلمبرداری را زبان فرانسه جانی دپ می‌داند که اصلا قانع کننده نبود اما مایون موقعیت را توانست مدیریت کند و کمتر روی دیالوگها مانور داد و بیشتر روی احساسات کاراکتر جانی دپ تمرکز کرد