بایگانی‌ها

روزهای پایانی عصرطلایی هالیوود

روزهای پایانی عصرطلایی هالیوود
روزهای پایانی عصرطلایی هالیوود

دنیای تصویرآنلاین-«روزی روزگاری در هالیوود» جدیدترین ساخته کوئنتین تارانتینو داستان گسترده ی  در  کالیفرنیایی چند فرهنگی و آخرین روزهای عصر طلایی هالیوود را روایت می‌کند.

تارانتینو شش ساله و در شهر لس آنجلس سکونت داشت  که  در تابستان سال  1969 حادثه خشن و پرسروصدایی اتفاق افتاد.داستان را می‌دانید:پنج نفر ظرف دو روز در ماه اوت توسط گروهی هیپی  ساکن در هلتر اسکلتر و براساس ایده ی چارلز منسون به نام «ترس مقدس» کشته و قطعه قطعه شدند.قصه هالیوودی است. نه به این دلیل که مشهورترین مقتول شارون تیت همسر باردار رومن پولانسکیِ کارگردان  بود، بلکه به این خاطر که حادثه وحشت را در خانه های مردم ایجاد کرد.

اما این ماجرا به دلایل بزرگتری هالیوودی است.مساله بحث یک دوران است نه صرفا یک حادثه.بحث یک لایف استایل،گروهی از مردم، شیفتگی  گسترده است. این ماجرا تنها نقطه‌ایی روی نقشه یا تاریخ نیست. شهرلس آنجلس در سال 1969 بسیار بی‌نظم بود.درضمن  تارانتینو دستکم در سه فیلم آخرش که خشونت آمیز است؛ نقبی بازیگوشانه به تاریخ می زند.همگی فیلم ها برگرفته از سبک یاغی‌ها و دیالوگ‌های خشن وسترن‌هایی است که تارانتینو دوست دارد.

حالا تارانتینو با وسترنی  از یک سبک متفاوت بازگشته است.داستان قدیمی شهر لس آنجلس در حال و هوای «پالپ فیکشن» و «جکی براون»،داستان شهری که  خاصیت  و طنز تند و تیز نوستالژیک تارانتینو می تواند تلاشی برای اجرای عدالت در آنجا  باشد. «روزی روزگاری در هالیوود» با بازی لئوناردو دی کاپریو  در نقش ستاره  وسترن تلویزیون و از شهرت افتاده، برد پیت در نقش بدل او،همانطور که عنوانش اشاره می‌کند رجعت به گذشته است.مسلما رجعت به گذشته شهر لس آنجلس و برای تارانتینویی که  در چند فیلم قبلی ش سفرهایی طولانی  و گسترده ای را به دوران رایش سوم ومعبد شائولین داشته، بازگشت به خانه محسوب می شود.

«روزی روزگاری در هالیوود» روز بیست و ششم ژوئیه به نمایش عمومی درخواهد آمد.