بایگانی‌ها

زندگی در دوران قرنطینه/ درباره «زمان تعلیق» ساخته اولیویه آسایاس

«زمان تعلیق»(Hors du temps) جدیدترین ساخته اولیویه آسایاس حدیث نفس او در دوران قرنطیه و کرونا است که حالا با حضور ونسان مکنی در نقش خودش به فیلم تبدیل کرده و در برلیناله به نمایش درآورد. اگر کسی کنجکاو باشد که آسایاس در دوران قرنطیه در سال 2020 مشغول چه کاری بوده، باید فیلم «زمان تعلیق» را ببیند.

🔹اولیویه آسایاس فیلمساز فرانسوی که با فیلم‌هایی مانند «ابرهای سیلس ماریا» یا «مامور خرید شخصی» شناخته می‌شود، به نظرش ماجرای دوران قرنطیه آنقدر جذاب بوده که آن را تبدیل به یک فیلم بلند سینمایی کند. کاراکتر اصلی فیلم پل( با بازی ونسان مکنی) خود را در ویلای خانوادگی همراه با برادرش اتین (میچا لسکو) که روزنامه‌نگار بخش موسیقی است و شرکای زندگی‌شان قرنطینه می‌کند.خانه‌ی که کودکی خود را آن‌جا گذرانده‌اند. اما زندگی روزمره تحت قرنطینه با تنش‌هایی همراه می‌شود.

🔻پیتر بردشاو در گاردین به این فیلم سه ستاره از پنج ستاره داده و می‌نویسد:«زمان تعلیق فیلمی است که به ما یادآوری می‌کند با وجود تمام اضطراب‌ها، این دوره بی‌تحرکی اجباری برای بزرگ‌سالانی در چنین رده سنی بود و نداشتن امنیت مالی چندان ناجور نبود – زمان تعلیق یادآور روزهای تابستانی بی‌پایان و بی‌هدف کودکی، وجود بهشتی در خارج از زمان و برای آدم‌های معتاد به کار متخصص رسانه است که فکر می کردند دیگر چنین روزهایی را هرگز نبینند. یک جور معجزه.»