بایگانی‌ها

کمک مالی عربستان به سینمای عرب زبان/عربستان به دنبال تثبیت موقعیت

عربستان یک گام دیگر در عرصه سرگرمی‌سازی و سینما برداشت و یک صندوق به نام «Big Time Investment» تاسیس می‌کند که به تولید با کیفیت فیلم‌های عربی زبان کمک خواهد کرد. و نخستین فیلمی که با حمایت این صندوق ساخته خواهد شد. یک فیلم از کشور مصر درباره خواننده مشهور دنیای عرب زبان و افسانه‌ی «ام کلثوم» است که مشهورترین خواننده زن عرب است.

🔹مروان حامد، کارگردان مصری این فیلم را که نامش “El Set است، می‌سازد. مونا زکی ستاره مصری نقش ام کلثوم را ایفا می‌کند. داستان از اواخر سال‌های 1920 روایت می‌شود از دورانی که این خواننده زن عرب و پیشرو با فناوری‌های آن دوره، مثل رادیو، سینما و تلویزیون هنر خوانندگی خود را عرضه کرد.

🔹به گفته خبرگزاری رسمی عربستان سعودی، افتتاح این صندوق در قاهره توسط رئیس GEA، ترکی آل شیخ، اعلام شد .او گفت که GEA .به عنوان حامی اولیه صندوق حدود 130 میلیون دلار سرمایه گزاری می‌کند و وزارت فرهنگ نیز به عنوان حامی مالی خواهد بود. این صندوق قرار است سالیانه بیست فیلم عربی تولید کند. چندی پیش صندوق دریای سرخ در دوران برگزاری جشنواره دریای سرخ در جده افتتاح شد. چند کمپانی مشهور عربستان در صندوق Big Time Investment مشارکت خواهند داشت.