بایگانی‌ها

زندگی را بچسب….

زندگی را بچسب....
زندگی را بچسب....

ترجمه:ارغوان اشتری 

در سریال «زندگی پس از مرگ» ریکی جرویس، پدیدآورنده، نویسنده، بازیگر نقش اصلی(تونی جانسون) و کارگردان است،.

 داستان درباره تونی، مرد زن مرده‌ای است که در سوگ از دست دادن همسرش لیسا(کری گادلیمن) به دلیل ابتلا به سرطان تقریبا ترک زندگی کرده.او که در سوگ لیسا است، تصمیم می گیرد به شخصی تبدیل شود که همیشه می خواسته باشد- از خود راضی ، فاقد سیاست و تا حد زیادی در برابر تلاش دوستانی که امیدوارند او را به مسیرهای مثبت تری سوق دهند ، مقاومت می کند. 

 «زندگی پس از مرگ»”مملو از مضامین اگزیستانسیالیسمی است که می‌تواند مجموعه را در شرایط حاضر به نیروبخشی ایده آل یا واقعیتی بسیار ناراحت کننده جلوه بدهد – و جرویس می داند که لحن سریال حتی در شرایط عادی نیز سنگین است. . تونی نهیلیستی عمل می کند. او به مردم یادآوری می‌کند که سوگواری‌اش تمام نشده است. او هنوز می‌خواهد دنیا را مجازات کند. نوعی خودپرستی در اندوه او وجود دارد. و سپس با افرادی روبرو می شود که وضعیت بدتری از او دارند و باعث می‌شود حس نازپروردگی و لوسی کند. همه ما با هم سوگ او را تجربه و از آن عبور می‌کنیم. 

 به قول شخصیت «آن» در فصل اول مجموعه که همسرش را از دست داده:«شادی شگفت‌انگیز است.خیلی شگفت انگیز.مهم نیست که شادی سهم من یا شما نباشد.»

 مجموعه «زندگی پس از مرگ» کورسوی امید را در بدترین شرایط برای شخصیت اصلی‌اش فراهم می‌کند.و چیزهای کوچک به تونی انگیزه زنده ماندن می‌دهند. از سگی که نگه می‌دارد تا حضور کنار پدری مبتلا به فراموشی که در خانه سالمندان نگهداری می‌شود.هیچ کس از گزند زبان تلخ و تند تونی درامان نیست که می‌خواهد انتقام از دست دادن همسری را که عاشقانه دوست داشته، از دنیا بگیرد.و بشدت مرگ‌اندیش شده است. .

جرویس در یک مصاحبه‌ای تصویری از خانه اش در شمال لندن به نیویورک تایمز گفته بود: “نگرانی بزرگ من این بود که آیا مردم می توانند از خنده در مورد چیزی مسخره به گریه در مورد موضوعی بسیار واقعی تغییر حالت بدهند؟ من فکر می کنم که پاسخ مثبت است.” . فصل اول سریال کمدی سیاه «زندگی پس از مرگ» ماه مارس 2019 از شبکه نت‌فلیکس پخش شد.فصل دوم از ماه آوریل 2020 از این شبکه به نمایش درآمد و در حال حاضر فصل سوم مجموعه به تولید می رسد.در مجموع 12 اپیزود از «زندگی پس از مرگ» پخش شده است. منتقدان نگاه مثبتی به دو فصل این مجموعه بریتانیایی داشتند.