بایگانی‌ها

ستاره‌ای که برند است

شاهرخ خان در فهرست 100 چهره تاثیرگذار تایم
شاهرخ خان در فهرست 100 چهره تاثیرگذار تایم

شاهرخ خان سال 1995 با فیلم « داماد عاشق عروس را می‌برد/ Dilwale Dulhania Le Jayenge» یکشبه ره صدساله رفت و به  بازیگری مشهور تبدیل شد. او که با جیب خالی همراه همسرش گوری در سودای بازیگری به مومبایی آمد حالا با خاندان آمبانی(یکی از ثروتمندترین افراد جهان) حشر و نشر دارد، برای تولدش  روی برج الخلیفه با نورپردازی تبریک می‎‌گویند، مسعود ازیل ، بازیکن مطرح فوتبال برای او تبریک تولد می‌نویسد، پائولو کوئیلو ،کریس مارتین،زین مالیک از دوستان او هستند.

شاهرخ خان بیش از آنکه یک بازیگر مشهور باشد، یک برند است.

او در این سال‌ها جوایز فراوانی را کسب کرده است، مالک یک تیم کریکت و صاحب کمپانی رد چیلیز اینترتینمنت است که در عرصه تولید فیلم و سریال فعالیت می‌کند.

شاهرخ خان که اهل شهر دهلی نو است در دهه هشتاد به شهر مومبایی آمد، یکبار در مصاحبه با راجیو مسند، منتقد مشهور هند درباره روزهای سخت سکونت در مومبایی گفته بود:« اولین شب را به یاد می آورم که به مومبایی آمدیم ، حدوداً پنج- هفت روز  از مراسم ازدواج گذشته بود.گوری آن چودا [النگوهای عروسی ] و لباس هندی پوشید و به استودیو فیلم سیتی آمد و تا ساعت 6 صبح آنجا بود. من 25-26 ساله بودم و او 21 ساله. برای گوری این شرایط بسیار جدید بود. بنابراین ، دو سال اول (بخاطر شرایط  زندگی) برای همدیگر املت می پختیم ،  و آن سال ها[به نوعی] گذشت.»

شاهرخ خان با مجموعه «فوجی» برای خود اسم و رسمی بهم زد که سال 1989 پخش شد.قرار بود ابتدا نقش کوچکی در این مجموعه بازی کند اما بتدریج نقش اصلی را به او سپردند.

کارگردان مجموعه راج کمار کاپور می‌گوید:«دوربین شاهرخ را خیلی دوست داشت.» آنها فیلمنامه را بخاطر او تغییر دادند.

سپس در مجموعه «سیرک» در همان سال نقش آفرینی کرد و  با نقش منفی در  فیلم «دیوانه» مقابل ریشی کاپور در سینما معروف شد.

«داماد عاشق عروس را می‌برد» زوج کاجول و شاهرخ خان را به دنیای سینمای هند معرفی کرد.اگر در دهه هفتاد آمیتاب باچان و رکا و در سالهای دورتر راج کاپور و نرگس زوج هنری سینمای هند بودند، کاجول و شاهرخ خان به زوجی هنری تبدیل شدند که در سال های بعدی فیلم های خاطره انگیزی را با این زوج هنری ساختند.شاهرخ خان دوم نوامبر 55 ساله شد و بیش از سی سال است که از چهره های تاثیرگذار سینمای هند به حساب می اید.

ویدیو:بخشی از حضور دیوید لترمن در هند برای مصاحبه با شاهرخ خان  در سال گذشته.