بایگانی‌ها

سخت‌گیری در حوزه فکر و اندیشه منجر به ابتذال می‌شود

جدیدترین سخنان رئیس سازمان سینمایی
جدیدترین سخنان رئیس سازمان سینمایی

 به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، حسین انتظامی در گفتگویی اینترنتی با فریدون جیرانی درباره مباحثی همچون ورود به عرصه مدیریت سینما تا نوع نگاهی که در حمایت از جوانان در سینما دنبال می‌کند و بحث داغ تهیه‌کنندگان سینما و شورای صنفی نمایش توضیحاتی ارائه کرد.

انتظامی در این مصاحبه با اشاره به بهره‌گیری از تکنولوژی روز، یادآور شد از سیاست‌گذاری تا اجرای امور در سینما با بهره‌گیری از این امکانات کاراتر و شفاف‌تر خواهد بود و یادآور شد بسیاری از تحولات مدیریتی سینما و تصمیمات در این ماه‌ها با هدف روزآمدسازی نظام اجرایی بر اساس بهره‌گیری از این امکانات گرفته شده است.

حسین انتظامی در پاسخ به این پرسش که آیا در سیاست‌ها و برنامه‌های وی زمان ورود به عرصه مدیریتی سینما برطرف کردن مشکلات برخی فیلم‌ها وجود داشته و آیا در این زمینه با وزیر فرهنگ صحبت‌هایی انجام داده بود، گفت: آقای وزیر اساساً چنین دیدگاهی دارد که همه تفکرات در حوزه فرهنگ و سینما حضور داشته باشد و به دلیل عمق فکری، از وجود تنوع دیدگاه‌ها استقبال می‌کند و به عنوان مقام سیاست‌گذار و مجری از این جریان حمایت می‌کند. سیاست‌های کلی نظام هم همین است. بنابراین وقتی ما در چنین زمینه‌ای در حال مدیریت هستیم، پیرو کلیت حاکم پیش می‌رویم.

سخت‌گیری در حوزه فکر و اندیشه به گسترش ابتذال می‌انجامد

وی در جواب به اینکه آیا خود او نیز به‌عنوان یک شخص به لزوم این تنوع نگاه‌ها قائل است یا خیر جواب داد: بله حتماً این‌طور است. حتی از جهت‌پسند شخصی هم این‌طور نگاه می‌کنم که سخت‌گیری در حوزه فکر و اندیشه به گسترش ابتذال می‌انجامد. همه این اعتقاد را دارند که طرفدار آزادی هستند، اما مهم این است که چقدر به این حرف عمل می‌کنند.