بایگانی‌ها

«سه هزار سال حسرت» مدعی اسکار 2023 است

«سه هزار سال حسرت» مدعی اسکار 2023 است
«سه هزار سال حسرت» مدعی اسکار 2023 است

غول از بطری برای کارگردان فعال جورج میلر و فیلم جدیدش «سه هزار سال حسرت (یا اشتیاق)/Three Thousand Years of Longing» بیرون آمده است. در این فیلم تیلدا سوئینتن و ادریس البا نقش‌های اصلی را ایفا می‌کنند.
عده ای «سه هزار …» را با «شکل آّب» ساخته گی‌یرمو دل تورو مقایسه می‌کنند اما بیشتر به فیلم «درخت زندگی»(ترنس مالیک) پهلو می‌زند . «سه هزار سال…» داستان عاشقانه ای برای داستان گویان و نامه عاشقانه ای به بشر است.فیلم علی‌رغم نواقصی که دارد اولین مدعی اسکار 2023 خواهد بود.
دو تا از فیلم های قبلی میلر «بیب»(1995) و «مدمکس:جاده خشم»(2015) پیشتر نامزد اسکار شده بودند. اما باید مقابل دستاورد روایت غنی او سرتعظیم فرود آورد، ویژگی که برای او تا امروز سه نامزدی اسکار در مقام تهیه کننده، کارگردان و نویسنده فیلمنامه به همراه داشته است.

«سه هزار سال…» نخستین فیلمی از کمپانی مترو گلدوین مه‌یر پس از پیوستن به آمازون استودیو است که در یک جشنواره سینمایی شرکت می‌کند.
فیلم جورج میلر اقتباسی است از داستان کوتاه «غول در چشمان نایتینگل» نوشته ای.اس بایت. که اگوست گوران و میلر فیلمنامه را نوشتند.
داستان درباره آلیتیا یک استاد دانشگاه است که با غولی روبرو می‌شود و این غول به او پیشنهاد می دهد سه آرزویش را در ازای آزادی خودش براورده سازد.
شبیه «علاالدین»(1992) و تمام کارتونها و داستان های کودکانه ای که شنیده ایم در این جا هم وقتی غول آرزوها را برآورده می‌سازد،همه چیز ساده رقم نمی خورد.