بایگانی‌ها

شروع طوفانی «تلماسه:بخش دو»/گزارشی از فروش فیلم

▪️«تلماسه:بخش دو» ساخته دنی ویلنوو در آمریکای شمالی مبلغ 81.5 میلیون دلار فروخت و بهترین فروش افتتاحیه برای آخر هفته را در سال به نام خود ثبت کرد. ماه اکتبر سال گذشته کنسرت تیلور سوئیفت «تور دوره‌ها» توانست در افتتاحیه آخر هفته 93 میلیون دلار بفروشد. فروش «تلماسه:بخش دو» دومین آمار خوب برای یک آخر هفته در فاصله ماه اکتبر سال گذشته تا ماه مارس امسال است.

🔹قسمت دوم «تلماسه» علاوه بر نقدهای مثبتی که منتقدان درباره فیلم نوشتند و تعریفی که تماشاگران از فیلم کردند(امتیاز در راتن تومیتوز 94 درصد و در سینما اسکورA) به نظر می‌رسد که پایگاه طرفدرانش در میان شیفتگان آثار علمی-تخیلی گسترش پیدا کرده است. کمپانی برادران وارنر، پیش بینی فروش 65 میلیون دلاری برای افتتاحیه قسمت دوم «تلماسه» داشت هرچند که بسیاری از کارشناسان باور داشتند که آمار فروش افتتاحیه بالاتر از 80 میلیون خواهد بود.

🔹با فروش جهانی 97 میلیون دلاری «تلماسه:بخش دو»، مجموع فروش فیلم به 178 میلیون دلار رسید. در سالن سینماهای آیمکس با استقبال تماشاگران روبرو شد، همانطور که قسمت اول در سالن‌های آیمکس مورد توجه قرار گرفت. سهم فروش فیلم در سالن‌های آیمکس 18.5 میلیون دلار بوده است که 23 درصد از سهم بازار را این سالن‌ها به خودشان اختصاص دادند. فروش «تلماسه» در سالن‌هایی که فیلم‌های 70 م.م پخش می‌کنند و انتخاب دنی ویلنوو است، بسیار بالا است. و تماشاگران حتی سئانس 3.15 دقیقه صبح را هم برای تماشای فیلم انتخاب کردند.

🔹بودجه فیلم 190 میلیون دلار است. و لجندری اینترتینمنت همراه با برادران وارنر روی فیلم سرمایه گذاری انجام داد.