بایگانی‌ها

مارک رافلو مجسمه‌ساز شد

▪️مارک رافلو پس از تمام شدن قراردادهایی که داشت و بازی در ـ«بیچارگان»، «همه نوری که نمی‌توانیم ببینیم» و «میکی 17» در ابتدای سال گذشته، احساس کرد که خسته و درمانده شده و تصمیم گرفت یکسال به خودش استراحت بدهد. رافلو در دورانی که از بازیگری به خودش مرخصی داد، به هنر مجسمه سازی رو آورد.

🔹رافلو می‌گوید:« در آن دوران با خودم فکر کردم مارک چه کاری می‌خواهی انجام بدهی؟ و من می‌خواستم مجسمه ساز بشوم.» رافلوی 56 ساله شروع به سفالگری کرد و یک کلاس آموزشی جدی را شروع کرد، کلاسی که دیگر هنرجوها با او مانند یک سلبریتی برخورد نمی‌کردند. اولین مجسمه ی که ساخت یک پرتره از جمجمه خودش بود با یک حفره که نشان از توموری خوش خیم داشت که او سال 2001 جراحی کرده بود. رافلو به کلاس مجسمه سازی با یک استاد جدی روسی ادامه داد. او مجسمه از مدل‌هایی می‌سازد که مقابل هنرمندان می‌نشینند.

🔹رافلو عقیده دارد:« من احساس می‌کنم که بازیگری یک جور مجسمه سازی است. وقتی به چشم‌ها نگاه می‌کنی، مسلما بسیار متفاوت تر از ایده ی است که شما نسبت به یک چشم دارید، آن‌چه من دارم می‌آموزم، دیدن است.» رافلو گفت که استادش از او خواسته تا دوباره به استودیو برگردد و مجسمه های بیشتری بسازد چرا که تا چند هفته دیگر استراحت یکساله او و دوری از بازیگری تمام می‌شود و مارک رافلو باید در یک سریال تلویزیونی محصول شبکه اچ‌بی‌او مقابل دوربین برود که در دنیایی شبیه سریال «مر از ایست تاون» اتفاق می‌افتد. با وجودی که رافلو در این سال مقابل دوربین نرفته اما بشدت در فصل جوایز حضور فعالی داشته و نامزد اسکار بهترین بازیگر مرد نقش مکمل برای «بیچارگان» است.