بایگانی‌ها

شکست فیلم تازه اسپیلبرگ در گیشه

خانواده فیبلمن اختتامیه جشنواره برلین شد
خانواده فیبلمن اختتامیه جشنواره برلین شد

فیلم تازه استیون اسپیلبرگ ، «فبلمن‌ها» برای تماشاگران جذاب نبود و شکست تجاری خورده است. سال گذشته فیلم  موزیکال «داستان وست ساید»(اسپیلبرگ) هم به سرنوشت مشابهی دچار شد و نتوانست در جذب مخاطب موفق باشد.
اگر اسپیلبرگ دیگر نتواند  مردم را به سالن سینما بیاورد، پس چه کسی می تواند؟  مارتین اسکورسیزی، وس اندرسون، کریستوفر نولان و کوئنتین تارانتینو هنوز هم می‌توانند ، اما این چهار کارگردان اکنون بخشی از نسلی هستند که به میانسالی رسیدند.
کاری که دوران پسا کرونا  با سینما و درام‌های بزرگسالان انجام داده است کاملاً وحشیانه است. عوامل زیادی در شکست  فیلم‌های تحسین‌شده در گیشه نقش داشته است، یکی از آنها این است که تماشاگران قدیمی‌تر سینما یاد می‌گیرند چگونه فیلم‌ها را در خانه های خود ببینند و دیگر زحمت به سالن رفتن را به خودشان ندهند.
فیلم های تحسین شده امسال هیچ کدام در جذب تماشاگر  در سالن  های سینما موفق عمل نکردند. (تار، بنشی های اینیشرین،پس از آفتاب و…)شاید فروش این فیلم ها در وی او دی ها بهتر باشد.

فیلم تازه دیمین شزل  که با بودجه حدود 100 میلیون دلار به تولید رسیده است هنوز نمایش نداشته، باید دید «بابل» می تواند این روند را تغییر بدهد.