بایگانی‌ها

شیطان به جای نگهبانان کهکشان

شیطان به جای نگهبانان کهکشان
شیطان به جای نگهبانان کهکشان

بدون شک متیو مک‌کانهی یکی از بزرگترین بازیگران حال حاضر است و محبوبیت و اعتبار او بعد از کسب جایزه اسکار، سریال موفق «کارآگاه حقیقی» و «اینتراستلار» تثبیت شده به نظر می‌رسد.

 مدتی می‌شود که بر سر پیوستن او به دنیای سینمایی مارول یا دی‌سی و حضور در یک فیلم ابرقهرمانانه بحث است. تا جایی که خیلی از طرفداران شخصیت گوست رایدر بارها در فضای اینترنت از علاقه و آرزوی خودشان برای ایفای این نقش توسط مک‌کانهی گفته اند.

این بازیگر محبوب امسال که در حال حاضر فیلم «طلا» ساخته‌ی استیون گاگان از  او به نمایش در آمده و  منتقدان از بازی درخشان او حسابی تعریف کرده اند، در ماه‌های آینده یک فیلم پر سر و صدا را در نوبت اکران دارد: اقتباس از مجموعه رمان معروف «برج تاریک» استیون کینگ.

مک‌کانهی اخیرا در گفتگویی از علت رد کردن پیشنهاد بازی در «نگهبانان کهکشان 2» و حضور در «برج تاریک» گفته است:

« نگهبانان کهکشان را دوست داشتم ولی به نظرم آمد قضیه این طوری است که فیلم موفق بوده و حالا ما فرصت داریم برای یک بازیگر اسم و رسم دار دیگر هم نقش‌ جذابی درست کنیم. احساس کردم که در فیلم حکم الحاقیه را دارم. برج تاریک فیلمنامه خیلی داشت، از کارگردان و نگاهش هم خوشم آمد، می‌توانستم خلاقیت به خرج بدهم  و مولف شخصیت مرد سیاهپوش یاهمان نسخه‌ی خودم از شیطان در داستان استیون کینگ باشم. رویکرد درام به شخصیت خودم را  به‌عنوان شیطانی که می‌تواند خوش بگذارند و از افشای ریاکاری آدم‌ها سرحال بیاید دوست داشتم.»

یکی از محبوب‌ترین کارهای استیون کینگ سری کتاب‌های «برج تاریک» است که جلد اول آن در سال 1982 به بازار آمد و جلد هشتم در سال 2012. در تمام این سال‌ها طرفداران این فانتزی تاریک استیون کینگ منتظر اقتباس تصویری آن بودند. اگرچه ارجاعات و تاثیرات آن بارها در فیلم‌ها و بازی‌های معروف دیده شده. آرزوی طرفدارن کتاب و استیون کینگ بالاخره به واقعیت تبدیل شد آن هم با حضور بازیگرانی چون ادریس البا و متیو مک‌کانهی.

در این فیلم که توسط ران هاوارد و برایان گریزر تهیه می‌شود و کارگردانی آن را هم نیکلای آرسل دانمارکی (رابطه سلطنتی) بر عهده دارد، ادریس البا نقش رولند دیشین و مک کانهی نقش والتر پدیک را یا همان والتر فلگ ساحر معروف داستان را بازی می‌کنند.