بایگانی‌ها

طبیعت الهام بخش

طبیعت الهام بخش
طبیعت الهام بخش

برداشت اول: «سرزمین/land» ساخته رابین رایت، نخستین تجربه فیلمسازی بازیگری محبوب سینما و تلویزیون است که در کارنامه‌ , فیلم‌ها و سریال‌های محبوبی به چشم می‌خورد از سریال «خانه پوشالی» گرفته تا فیلم «فارست گامپ». نکته جالب انتخاب فیلمنامه‌ی از یک نویسنده تازه کار به نام جسی چاتهم است.«سرزمین» محصول فوکس پیکچرز است و از 12 فوریه،2021 به نمایش عمومی در آمریکا درآمد.
.

برداشت دوم:زنی میانسال به نام ادی، پس از یک فاجعه در زندگی شخصی به جنگل و حیات وحش پناه می‌برد تا خود را از جامعه انسانی دور نگه دارد.او زمستانی سخت را تاب می‌آورد،تجربه نزدیک به مرگ را تجربه می‌کند، با یک شکارچی انس می‌گیرد و سرانجام به زندگی بازمی‌گردد.
.

برداشت سوم:«سرزمین» در جشنواره ساندنس 2021 برای نخستین بار روی پرده رفت. فیلم مورد توجه منتقدان قرار گرفته.از میان 127 نقد منتشر و جمع آوری شده در سایت راتن تومیتوز،69 درصد ریویوها مثبت ارزشیابی شده. برآورد نظر منتقدان چنین است: «چشم اندازهای دوست‌داشتنی در سرزمین نمی‌تواند کم مایگی اصلی داستان را جبران کند.»اما جان مایه فیلم درباره دو انسان رنج‌دیده است که همدیگر را پیدا می‌کنند و انگیزه و تسلی یکدیگر می‌شوند. فیلم کم دیالوگ است و شاید سکانس‌های ساکت «سرزمین» جذاب‌تر از سکانس‌های دیالوگ‌دارش باشد.