بایگانی‌ها

عدم نمایش «ناپلئون» در جشنواره‌های پاییز

سایه شوم اعتصاب بر سر «ناپلئون»
سایه شوم اعتصاب بر سر «ناپلئون»

«ناپلئون» ساخته ریدلی اسکات  در جشنواره‌های فصل پاییز به نمایش در نخواهد آمد. اسکرین دیلی این خبر را اعلام کرد بنابراین فیلم در ماه پاییز رونمایی نمی‌شود و در جشنواره‌ی ونیز یا تورنتو نمایشی نخواهد داشت. کمپانی سونی بخشی از فیلم «ناپلئون» را در رویداد سینماکان نمایش داد. «ناپلئون» را کمپانی اپل تهیه و سرمایه گذاری کرده است.  

 

ریدلی اسکات با واکین فینیکس برای ایفای نقش ناپلئون بناپارت همکاری کرده .ریدلی اسکات 85 ساله است اما می‌گویند «ناپلئون» یکی از جاه طلبانه‌ترین فیلم‌های کارنامه او است. بخشی از سکانس یک نبرد زمستانی میان نیروهای فرانسه مقابل روسیه و اتریش در رویداد سینما کان از فیلم «ناپلئون» به نمایش درآمد. در این سکانس هزاران سیاهی لشگر سوار براسب حضور داشتند و در این نماها جلوه های بصری بکار برده شده بود. گویا ریدلی اسکات به بازیگران اجازه داده  با لهجه بومی خودشان صحبت کنند بنابراین  لهجه آمریکایی ناپلئون توجه را جلب می‌کند!  

واکین فینیکس و ونسا کربی نقش‌های اصلی را در «ناپلئون» ایفا کرده‌اند. فیلم حدود 150 دقیقه است و در پسزمینه ماجرای تاریخی رابطه ناپلئون با ژورفین همسر اولش را نیز روایت می‌کند. درجه نمایش فیلم R  است. ناپلئون اوت سال 1769 متولد شد  در سالهای میانی بیست سالگی به قدرت رسید در سال 1804 به عنوان امپراطور فرانسه در سن 35 سالگی تاج گذاری کرد و  در تبعید در جزیره سنت هلن  در ماه مه 1821 در 51 سالگی چشم از جهان فروبست.