بایگانی‌ها

غرق در انیمیشن

غرق در انیمیشن
غرق در انیمیشن

▪️گی‌یرمو دل‌تورو تصمیم دارد فقط تمرکزش فیلم‌های انیمیشن باشد. کارگردان پنجاه و هشت ساله اقتباس تازه‌ی از «پینوکیو» برای نتفلیکس ارائه داد و حالا می‌خواهد آثار بیشتری در ژانر انیمیشن بسازد ، ژانری که او «ناب‌ترین فرم هنری» می‌داند.

 

او در گفتگویی در دوران برگزاری جشنواره فیلم انسی در فرانسه گفت:« چند فیلم لایو-اکشن است که می‌خواهم بسازم. پس از آن فقط می‌خواهم فیلم انیمیشن کارگردانی کنم. این برنامه من است. از نگاه من انیمیشن ناب‌ترین فرم هنری است که توسط عده‌ای کلاهبردار به سرقت رفته. ما باید نجاتش بدهیم. و من فکر می‌کنم  ما   چیزهای بسیار خوبی در دنیای انیمیشن بسازیم. باور دارم می‌شود یک درام فانتزی بزرگسالانه با تک-فریم ساخت و مردم را به لحاظ احساسی تحت‌تاثیر قرار داد. به زعم من انیمیشن تک-فریم می‌تواند حیاتی باشد. می‌تواند مستقیم وارد احساسات شود به روشی که هیچ فرم دیگری نتواند.»

 

دل‌تورو نسبت به صنعت سینما ابراز یاس و درماندگی کرد و توضیح داد که استودیوها پنج پروژه او  را در دو ماه گذشته   رد کردند.« هنوز به من جواب منفی می‌دهند. در دو ماه گذشته پنج پیشنهاد فیلم من را رد کردند.فیلمسازی شبیه خوردن یک ساندویچ پر از فضولات است.همیشه همین بوده. فقط گاهی از اوقات شما خودت یکم نان بیشتر همراه داری. میزان کارآمدی در برابر تلاش های شما به طرز ناامیدکننده ای دشوار و به طرز ناامیدکننده ای طولانی  مدت خواهد بود. و همیشه نا امیدی وجود خواهد داشت.. اما به داستان هایی که می خواهید بگویید ایمان داشته باشید و صبر کنید تا کسی بخواهد آنها را بخرد.»