بایگانی‌ها

غیبت پناهی و نمایش فیلم در ایران

غیبت پناهی و نمایش فیلم در ایران
غیبت پناهی و نمایش فیلم در ایران

لحظاتی پیش با اعلام تهیه‌کنندگان «همه می‌دانند» در کنفرانس مطبوعاتی فیلم در جشنواره کن، فوکوس فیچرز کمپانی مشهور آمریکایی حق پخش فیلم جدید فرهادی را در ایالات متحده خریداری کرده است. این مساله در کنار واکنش‌های مثبت اولیه، نشان می‌دهد این فیلم شانس خوبی برای حضور پرقدرت در فصل جوایز مهم سینمایی امسال خواهد داشت.

اصغر فرهادی در انتهای نشست طی سخنانی ابراز داشت: «امسال سال خاصی در جشنواره کن است. دو فیلم ایرانی در جشنواره حاضر است. یکی فیلم من و دیگری فیلم همکارم جعفر پناهی. من دیروز با جعفر پناهی صحبت کردم. دوست دارم که بتواند در کن برای نمایش فیلمش حاضر شود و به او اجازه بدهند. او سفر زیاد رفته و نیازی به سفر خارجی ندارد. اما فیلمساز نیاز دارد که رودرروی مخاطب اثرش قرار بگیرد.»

فرهادی در نشست مطبوعاتی فیلم خود در پاسخ به سوالی راجع به امکان نمایش کامل «همه می‌دانند» در ایران گفت: «آرزوی قلبی من این است که فیلم در ایران به نمایش درآید. نمی‌دانم آیا این امکان برای فیلم وجود خواهد داشت یا خیر. نمی‌دانم که فیلم تحریم خواهد شد یا نه. اما من تمام تلاش خود را می‌کنم که فیلم در ایران به نمایش درآید. اولویت من برای ساخت فیلم، همیشه ایران است و خواهد بود.»