بایگانی‌ها

فروش «دانکرک» و شکست سنگین لوک بسون

فروش «دانکرک» و شکست سنگین لوک بسون
فروش «دانکرک» و شکست سنگین لوک بسون

«دانکرک» فیلم تازه‌ی کریستوفر نولان توانست به فیلم اول باکس آفیس آخر هفته تبدیل شود. بازسازی کریستوفر نولان از واقعه‌ی دانکرک در جنگ جهانی دوم 50 میلیون دلار در امریکای شمالی فروخت. فیلم که با بودجه‌ی 150 میلیون دلاری ساخته شده توانسته به رقم 105 میلیون دلار در سراسر جهان، در هفته‌ی اول دست یابد. تجربه رزولوشن بالای هفتاد میلیمتری فیلم و همین طور نقدهای مثبت منتشر شده به فروشش بسیار کمک کرده.

«سفر دخترها» با بودجه‌ی 19 میلیون دلاری و فروش 30 میلیون دلاری هفته‌ی اول امرکای شکالی در جایگاه دوم باکس آفیس قرار دارد. « اسپایدرمن: بازگشت به خانه» در هفته‌ی دوم 22 میلیون دلار در امریکای شمالی فروخته و «جنگ سیاره میمون‌ها» با فروش 20 میلیون دلاری در هفته‌ی دوم رتبه‌ی چهارم را به خود اختصاص داده.

 شکست بزرگ این روزهای دنیای سرگرمی فیلم 210 میلیون دلاری لوک بسون، «والرین و شهر هزار سیاره» است که فروش هفته‌ی اولش در امریکای شمالی به رقم ناچیز هفده میلیون دلار رسیده. داستان فیلم در قرن بیست و هشتم در ایستگاه فضای آلفا می‌گذرد، جایی که میلیون‌ها جانور از صدها گونه در صلح کنار هم زندگی می‌کنند. لوک بسون در دوران کودکی علاقه‌ی خاصی به کامیک‌های والریان داشت اما تا زمان ساخت «عنصر پنجم» به فکر ساختن فیلم نیافتاده بود. در جریان «عنصر پنجم» لوک بسون با تصویرگر کامیک‌های والریان، ژان کلود مزرس همکاری داشت. ایده‌ی ساختن فیلم از اینجا در ذهن بسون قرار گرفت که مزرس از لوک بسون پرسید: چرا این فیلم مسخره را می‌خواهی بسازی ؟ چرا والریان را کار نمی‌کنی؟

باید دید که در روزهای آینده رقابت داغ جاری در گیشه سینماها به کجا می‌رسد.