بایگانی‌ها

فروش مایوس کننده «جانوران شگفت‌انگیز:اسرار دامبلدور»

فروش مایوس کننده «جانوران شگفت‌انگیز:اسرار دامبلدور»
فروش مایوس کننده «جانوران شگفت‌انگیز:اسرار دامبلدور»

«جانوران شگفت‌انگیز: اسرار دامبلدور»، سومین فصل از اسپین‌آف «هری پاتر»، توانست ۴۳ میلیون دلار در آمریکا بفروشد.

.

در دوران همه‌گیری، فروش این قسمت از «جانوران شگفت انگیز» به اندازه‌ای بود که در جدول فروش آخر هفته پیشروی کتد و یکی از بزرگ‌ترین افتتاحیه‌های آمریکای شمالی در سال ۲۰۲۲ را رقم بزند.اما فروش این قسمت در دنیای جادوگری پرسود و در حال گسترش رولینگ. که تحت تأثیر نقدهای نه چندان مثبت منتقدان و بی‌تفاوتی فزاینده نسبت به کاراکتر نیوت (ادی ردمین) و همراهانش قرار دارد، بدترین افتتاحیه برای یک فیلم متاثر از دنیای «هری پاتر» را رقم زده است. ( جانوران شگفت‌انگیز و خاستگاه آنها در سال ۲۰۱۶ در آمریکای شمالی ۷۴ میلیون دلار فروخت، در حالی که فروش قسمت بعدی «جنایت گریندلوالد» در سال ۲۰۱۸ در افتتاحیه به ۶۲ میلیون دلار رسید.)

.

کاهش شور و شوق برای چندگانه «جانوران شگفت انگیز» مشکل ساز شده است زیرا ساخت دنیای جادوگری ارزان نیست. برادران وارنر ۲۰۰ میلیون دلار برای تولید «اسرار دامبلدور» خرج کردند و استودیو ده‌ها میلیون دلار دیگر را برای تبلیغ این فیلم برای تماشاگران در سراسر جهان هزینه کرد.

.

مانند فیلم‌های قبلی این چندگانه، «اسرار دامبلدور» برای کسب درآمد به فروش جهانی متکی خواهد بود. دو قسمت اول «جانوران شگفت‌انگیز» – که به ترتیب فروش جهانی ۸۱۴ میلیون دلار و ۶۵۰ میلیون دلار داشتند – تقریباً ۷۵ درصد از درآمد حاصل را از فروش خارجی به دست آوردند.