بایگانی‌ها

فیلمبرداری «قاضی شماره 2» تعطیل شد

فیلمبرداری «قاضی شماره 2» تعطیل شد
فیلمبرداری «قاضی شماره 2» تعطیل شد

▪به دلیل اعتصاب بازیگران آمریکا، فیلمبرداری جدیدترین فیلم کلینت ایستوود، «قاضی شماره 2» تعطیل شد. در «قاضی شماره 2» اعضای اتحادیه بازیگران آمریکا که شامل تونی کولت، نیکلاس هولت و کیفر ساترلند می‌شود، ایفای نقش می‌کنند. محل فیلمبرداری جرجیا است.

 

▪️سه هفته از شروع فیلمبرداری «قاضی شماره 2» می‌گذرد. متاسفانه تاریخ فیلمبرداری با اعتصاب نویسندگان و بازیگران تلاقی کرد. ایستوود نود و سه ساله بدترین زمان ممکن را برای کارگردانی آخرین فیلمش انتخاب کرده است. او اما به سرعت در فیلمبرداری شهرت دارد. «ماچوی گریان» را  ظرف شش هفته ساخت.  «جی.ادگار» را سی و نه روزه فیلمبرداری کرد.

 

تحت این شرایط مشخص نیست که او دوباره چه زمانی بتواند فیلمبرداری را از نو شروع کند. بازیگران هالیوود از نیمه شب پنجشنبه و پس از آنکه مذاکره با روسای استودیوها به نتیجه نرسید ، در کنار نویسندگان سینما و تلویزیون وارد اعتصاب شدند. و اکنون استودیوها با یکی از بن بست‌های دوگانه‌ی روبرو هستند که در 63 سال گذشته سابقه نداشته است.

 

 این اعتصاب آنها را مجبور می‌کند تا تولید و فیلمبرداری پروژه‌های خود را در داخل آمریکا و خارج از آمریکا تعطیل کنند. اعتصاب اتحادیه بازیگران  ضرر اقتصادی دوبرابری در کنار اعتصاب نویسندگان برای استودیوها در پی خواهد داشت و حالا هالیوود دچار مشکل دیگری شده است.  

 

اتحادیه بازیگران آمریکا (SAG-AFTRA)، بزرگترین تشکل صنفی هالیوود با 160 هزار عضو شامل بازیگران سینما و تلویزیون می‌شود. آنها در کنار اتحادیه نویسندگان آمریکا (WGA) وارد اعتصاب شدند. چرا که بازیگران نیز مانند نویسندگان خواستار افزایش حقوق پایه و دریافت پس‌مانده حقوق در دوران پلتفرم‌ها و سامانه های آنلاین و  تضمینی بودند که هوش مصنوعی(artificial intelligence) جایگزین آنها نشود.

 

 

اتحادیه بازیگران در کنفرانس مطبوعاتی روز پنجشنبه اعلام کرد از نیمه شب آنها وارد اعتصاب می‌شوند.فران درشر، ستاره سابق سریال «The Nanny» و رئیس فعلی اتحادیه بازیگران پاسخ استودیوها به نگرانی بازیگران را توهین و بی احترامی خواند.«از رفتار افرادی که با آنها همکاری کرده ایم، شوکه شده ام.رک و پوست کنده می‎گویم، نمی توانم باور کنم که چقدر در بسیاری از مسائل  از هم فاصله داریم، چگونه آنها چپ و  راست ادعای بی پولی می کنند  وقتی صدها میلیون دلار به مدیران اجرایی خود می دهند این منزجر کننده است.»