بایگانی‌ها

فیلم افتتاحیه جشنواره کن مشخص شد/ کوئنتین دوپیو با لئا سیدو روی فرش قرمز

جشنواره فیلم کن با فیلم «دومین اقدام» ساخته کوئنتین دوپیو و بازی لئا سیدو و ونسان لندون آغاز به کار می‌کند که در بخش خارج از مسابقه به نمایش در می‌آید. به گزارش دنیای تصویرآنلاین و به نقل از ورایتی، هفتاد و هفتمین دوره جشنواره جهانی فیلم کن با کمدی سوررئالی محصول کشور فرانسه افتتاح می‌شود که ستارگان سینمای فرانسه، لئا سیدو، ونسان لندون، لوئی گارل و رافائل کنار در آن ایفای نقش کرده‌اند.

🔹جشنواره کن با نمایش «دومین اقدام» روز چهاردهم ماه مه افتتاح می‌شود و فیلم همزمان در سالن‌های سینمای فرانسه اکران خواهد شد. دوپیو یکی از فیلمسازان مشهور و پرکار سینمای فرانسه است. او دو فیلم در سال 2023 ساخت: «دااااااااالی/“Daaaaaalí,» که در بخش خارج از مسابقه جشنواره ونیز به نمایش درآمد و «یانیک/Yannick» که در کشور فرانسه بسیار پرفروش بود.

🔹در تایید انتخاب این فیلم به عنوان افتتاحیه جشنواره کن، سایت جشنواره کوئنتین را کارگردانی دانست که به استقبال آزادی در لحن، فرم و سوژه می‎رود. و او را فیلمسازی توصیف کرد که خودش را از قید قواعد در کارنامه وسیعش(سیزده فیلم در هفده سال) رها کرده است و «آبزورد» را به عنوان ژانری در نوع خودش به ثبت رسانده و سبب دگرگونی در دیگر ژانرها شده است و «دومین اقدام» نمونه کاملی در این مورد است.

🔹دوپیو پیشتر فیلم «سیگار سرفه‌آور است» را در بخش نیمه‌شب در کن به نمایش درآورده بود. در شب افتتاحیه جشنواره کن ستارگان فرانسوی که در فیلم‌های پیشین دوپیو ایفای نقش داشته‌اند، حضور خواهند داشت مانند ژان دوژاردن، آلن شابا،ادل اگزارکوپولوس،لیا دروکر، بونوآ ماژیمل و ژیل للوش و ….

🔹امسال گرتا گرویگ ریاست داوران مسابقه بخش اصلی جشنواره را برعهده دارد.