بایگانی‌ها

در جوانی به دستمزد برابر فکر نمی‌کردم/ کریستن دانست می‌گوید

▪️کریستن دانست می‌گوید وقتی کم‌سن بود اصلا به این فکر نمی‌کرد که خواستار دستمزد برابر باشد. او در گفت‌وگویی با بی‌بی‌سی نیوز تایید کرد که چالش دستمزد برابر را نپذیرفت وقتی پی‌برد که حقوقی کم‌تر از همکار بازیگر مردش می‌گیرد در حالی که او عامل فروش بیشتر فیلم‌ها بود.

🔹دانست می‌گوید:« قطعا در دوره‌ی رشد یافتم که اختلاف دستمزد فاحشی میان بازیگر مرد نقش نخست و من وجود داشت با وجودی که من عامل فروش بودم و آن بازیگر مرد نبود. فیلم‌های من نسبت به آن بازیگر مرد موفقیت تجاری بیشتری داشت. هفده سال داشتم و تازه داشت سلیقه سینمایی من شکل می‌گرفت. من حتی به ذهنم نرسید خواستار دستمزد برابر باشم. حتی نمی‌دانستم جایی برای به چالش‌کشیدن این تبعیض وجود دارد. این احساس من در هفده سالگی بود.»

🔹به گزارش دنیای تصویرآنلاین دانست به نام این فیلم اشاره نکرد اما پیشتر در سال 2021 به ایندیپندنت گفته بود که اختلاف دستمزد او و توبی مگوایر در دوران بازی در فیلم مردعنکبوتی بسیار فاحش بود. کریستن دانست که چهل و یک ساله است بازیگری را از کودکی شروع کرد و با حضور کنار تام کروز و برد پیت در فیلم «مصاحبه با خون آشام» در سال 1994 به شهرت دست پیدا کرد. او یکبار در گفت‌وگویی با تلگراف توضیح داد که توانست از جنبه یغماگرایانه کسب و کار سینما دور بماند چون مادرش همیشه کنار او بود.