بایگانی‌ها

قاتل تریلری نئونوآر است

قاتل تریلری نئونوآر است
قاتل تریلری نئونوآر است

در میان فیلم‌های کنجکاوی‌برانگیز و مورد انتظار «قاتل» ساخته دیوید فینچر برای مدیران نت‌فلیکس چند روز پیش به نمایش درآمد. فیلم 150 دقیقه است و بسیار مورد توجه قرار گرفت.

با توجه به واکنش تماشاگران فیلم، «قاتل» در ژانر تریلر با مایه‌های نئونوآر و خشونت فراوان است. ویژگی سرگرمی‌ سازی را هم مانند دیگر آثار فینچر دارد. با توجه به داستان فیلم یکی دیگر از جنبه‌های فیلم مساله روانشناختی کاراکتر اصلی با بازی فاسبندر است که رفته رفته حافظه خود را از دست می‌دهد. او یک آدم کش حرفه‌ای اما اخلاق گراست!

هنوز روشن نیست «قاتل» در جشنواره ونیز رونمایی شود شاید هم در ماه اکتبر نتقلیکس فیلم را به جشنواره فیلم نیویورک برای رونمایی بدهد. تولید «قاتل» نوامبر 2021 شروع شد و مارس 2022 فیلمبرداری به پایان رسید. مایکل فاسبندر نقش یک آدم کش حرفه‌ای را بازی می‌کند که به لحاظ روانی دچار فروپاشی می‌شود.

 

نتفلیکس امسال برای اسکار دست پر است. «قاتل» ساخته  فینچر، «مایسترو» ساخته بردلی کوپر، «داستان شگفت انگیز هنری شوگر» ساخته وس اندرسون، «شرلی» ساخته جان ریدلی، «دنیا را پشت سر بگذار» ساخته سم اسماعیل را می‌تواند ارائه بدهد.