بایگانی‌ها

قسمت ششم و هفتم «آواتار» در مسیر تولید

‍ هزینه تولید «آواتار:راه آب» چهارصد میلیون دلار بود و به پرفروش‌ترین فیلم سال 2022 با فروشی2.3میلیارد دلاری تبدیل شد. همچنین جیمز کامرون را به تنها فیلمسازی در تاریخ سینما تبدیل کرد که سه فیلم در فهرست بیست فیلم پرفروش تاریخ سینما دارد.

ساختن «راه آب» از نگاه بسیاری از اهالی سینما یک ریسک بود. اما کامرون ثابت کرد که همه آن‌ها اشتباه فکر می‌کردند. بنابراین در شش سال آینده بازهم «آواتار» روی پرده خواهیم دید. قسمت سوم «آواتار» دسامبر سال 2025 اکران می‌شود. به علاوه تاریخ اکران قسمت چهارم «آواتار» در دسامبر سال 2029 است. و «آواتار5» در دسامبر سال 2031 اکران می‌شود.

اما حدس بزنید چه اتفاقی افتاده؟ جیمز کامرون به این پنج قسمت راضی نیست و در نظر دارد که قسمت ششم و هفتم آواتار را بسازد. او می‌گوید:« ما فیلمنامه قسمت پنجم را کامل آماده کردیم و برای قسمت شش و هفت ایده‌هایی داریم. البته امکان دارد در آن زمان مسوولیت ساخت را به کارگردان دیگری بسپارم.یعنی زمان مرگ فرا می‌رسد. اما منظورم این است که ما از کاری که انجام می دهیم لذت می بریم. آن را دوست داریم. ما با افراد بزرگ کار می کنیم.»

جیمز کامرون 76 ساله خواهد شد وقتی که قسمت پنجم «آواتار» اکران شود. او قرار است باقی عمر خود را به ساخت «آواتار» ادامه بدهد. خبر خوب اینجاست که قسمت ششم و هفتم را خودش کارگردانی نمی‌کند او سال گذشته ابراز علاقه کرد که پروژه محبوب خود «آخرین قطار به هیروشیما» را کارگردانی کند که براساس کتاب غیرداستانی چارلز پلگرینو است.