بایگانی‌ها

قصه عاشقانه در اردوگاه اجباری

قصه عاشقانه در اردوگاه اجباری
قصه عاشقانه در اردوگاه اجباری

«محدوده علاقه» ساخته جاناتان گلیزر از فیلم‌هایی است که در بخش مسابقه اصلی جشنواره کن به نمایش در می‌آید. «محدوده علاقه» براساس کتاب مارتین امیس و درباره هولوکاست نیست. بلکه داستان عاشقانه ی در یک اردوگاه اجباری را در آن دوران روایت می‌کند.

«رودلف هاس، فرمانده آشویتس و همسرش هدویگ، در خانه ای که باغی  دارد و نه چندان دور از اردوگاه است، تلاش می‌کنند تا زندگی خوبی را برای خانواده کوچک خود بسازند. هنگامی که شورشی در می‌گیرد و همه چیزهایی را که ساخته اند تهدید می کند، هدویگ حاضر به ترک خانه رویاهای آنها نیست.»

تمام بازیگران فیلم آلمانی و لهستانی هستند.احتمالا «محدوده علاقه» نخستین فیلم غیرانگلیسی زبان جاناتان گلیزر خواهد بود.  بازیگران اصلی فیلم عبارتند از ساندرا هولر(بازیگر تونی اردمان) و کریستیان فریدل(بازیگر آلمانی فیلم روبان سفید،بابیلون برلین).

مدیران جشنواره ونیز بشدت علاقه داشتند که فیلم جاناتان گلیزر را در فصل پاییز در ونیز رونمایی کنند اما مدیران جشنواره کن موفق شدند که نظر جاناتان گلیزر را جلب کنند. آخرین فیلم جاناتان گلیزر «زیر پوست» محصول سال 2013 در بسیاری از رای گیری ها از فیلم‌های محبوب منتقدان در بیست سال گذشته بوده است.