بایگانی‌ها

لورن: مادام رزا یکی از بزرگترین شخصیت‌های دنیای ادبیات است

لورن: مادام رزا یکی از بزرگترین شخصیت‌های  دنیای ادبیات است
لورن: مادام رزا یکی از بزرگترین شخصیت‌های دنیای ادبیات است

سوفیا لورن نقش خاصی را پس از ده سال دوری از پرده سینما ایفا کرده است: نقش مادام رزا، زنی نجات یافته از هولوکاست که از کودکان زنان روسپی مراقبت می‌کند. شخصیتی که نخستین بار رومن گاری در کتاب کلاسیک خود، زندگی در پیش رو به آن پرداخت.

ستاره 86 ساله سینمای جهان و ایتالیا در مصاحبه‌ای ای-میلی می‌نویسد:« مادام رزا یکی از بزرگترین شخصیت‌های جهان ادبیات است. او. نحیف، قدرتمند، بددهن است و ، از بسیاری جهات مرا به یاد مادرم می اندازد.»
.
پروژه برای لورن شیرین‌تر نیز بود چون پسرش ادواردو پونتی کارگردان و یکی از فیلمنامه‌نویسان فیلم است.
.
داستان در ایتالیا می‌گذرد و احترام به اصل و نسب لورن که اهل ناپل است، خواهد بود.
.
لورن رمان را «داستانی دل شکنانه از عشق و دوستی میان دو انسان » می‌داند که مذهب، نژآد، سن، فرهنگ آنها را از هم متمایز می‌کند.
لورن این دو شخصیت اصلی را دو روی یک سکه می‌داند چراکه هر دو نجات یافته هستند.

او معتقد است که این همبستگی برای تماشاگران جهانی فیلم قابل درک خواهد بود. «زندگی در پیش رو» روز سیزدهم ماه نوامبر در شبکه نتفلیکس پخش می‌شود.
.
لورن می‌گوید: «ما در چنین دنیای دو قطبی زندگی می کنیم.»
«این داستان از اهمیت دیده شدن و شنیدن صحبت می کند ، که اگر فقط ما یاد بگیریم تفاوت های خود را بپذیریم ، ارتباطاتی که می توانیم برقرار کنیم بی حد و مرز خواهد بود.»
.
«زندگی در پیش‌رو» سومین همکاری سوفیا لورن با پسرش در مقام کارگردان است. لورن عقیده دارد این همکاری چالش برانگیز بود.
.
لورن می‎گوید: «ادواردو به من قدرت و امنیت می دهد و تا وقتی که من بهترین نقش‌آفرینی خود را ارائه ندهم تسلیم نخواهد شد.»

«او به چیزی کمتر از آن رضایت نمی دهد زیرا توانایی من را می‌شناسد. این موهبتی واقعی است که با شخصی کار کنید که شما را می شناسد و شما نیز او را می شناسید … ادواردو دقیقاً می داند چه کار کند تا خصوصیاتی را در نقش آفرینی بروز دهم که نمی دانستم در من هست . و همچنین ، هر چقدر روز سختی در فیلمبرداری داشته باشیم باز سرگرم می شدیم. ما همیشه وقت خود را برای خندیدن پیدا می کنیم ، که بسیار مهم است. »
.