بایگانی‌ها

«ماتریکس» بازمی‌گردد؟!

عنوان رسمی قسمت چهارم ماتریکس مشخص شد
عنوان رسمی قسمت چهارم ماتریکس مشخص شد

کمپانی وارنر چند وقتی است که می‌خواهد «ماتریکس» افسانه‌ای را بازسازی کند و زک پن که در کارنامه‌اش آثاری مانند «انتقام‌جویان» و «هالک شگفت‌انگیز» به چشم می‌خورد مسئول نوشتن این فیلمنامه شده.

 به تازگی زک پن در چند توییت اطلاعات بیشتری را از این پروژه در اختیار گذاشته. طبق نوشته‌های او پروژه‌ نه یک بازسازی است و نه ادامه‌ی فیلم‌های قبلی بلکه بیشتر تحت تاثیر کمیک‌ها و انیماتریکس خواهد بود. به نظر می‌رسد زک پن هنوز نتوانسته ایده‌ی درست و درمانی برای فیلم پیدا کند چرا که در توییتش اشاره کرده که صحبت از بازیگر و کارگردان به هیچ وجه مطرح نیست. از توییت‌های زک پن می‌توان فهمید که حتی امکان دارد داستان پروژه‌ی جدید از خط داستان سه گانه جدا باشد. حالا باید دید که آیا در فیلم تازه‌ی «ماتریکس» اسمی از نیو یا حتی مامور اسمیت خواهد آمد یا نه.

پیش از این در یکی دو سال گذشته اخباری درباره احتمال ادامه سری فیلم‌های «ماتریکس» و مذاکره با کیانو ریوز برای حضور مجدد در نقش نئو منتشر شده بود. واچوفسکی‌ها در سال‌های اخیر مشغول ساخت پروژه عظیم و عجیب Sense8 بوده‌اند و باید دید که برای بازگشت به سینما چه تصمیمی خواهند گرفت. دو فیلم آخر آنها یعنی «اطلس ابر» و «صعود ژوپیتر» با شکست‌های سنگینی چه در گیشه و چه در جلب نظر منتقدان مواجه شده است.