بایگانی‌ها

مارتین اسکورسیزی:شایسته‌تر از باچان نیست

درخواست فوق ستاره سینمای هند از مردم جهان
درخواست فوق ستاره سینمای هند از مردم جهان

 

بازیگر مشهور سینمای هند، آمیتاب باچان جایزه فیاف /FIAF را از کریستفر نولان و مارتین اسکورسیزی در مراسم آنلاین دریافت خواهد کرد. مارتین اسکورسیزی می‌گوید:«از باچان شایسته‌تر نتوانستند پیدا کنند.»

 

آمیتاب باچان برای حفظ و حراست از سینما و تمام فعالیت‌هایی که در این سال‌ها انجام داده، جایزه را دریافت خواهد کرد.هرساله جایزه فیاف از سوی فدراسیون جهانی آرشیو فیلم به یک نفر اهدا می‌شود.

 

امسال این جایزه را نولان و اسکورسیزی به باچان اهدا می‌کنند که رابطه دیرینه‌ای با فدراسیون دارند. و هر دو از تحسین‌کنندگان باچان هستند.

 

مارتین اسکورسیزی درباره باچان می‌گوید:«”محافظت (حفظ و حراست) از سینما یک هدف جهانی است. حمایت آمیتاب باچان برای حفظ میراث سینمای هند بسیار استثنایی بوده است. وی با بیش از پنج دهه کارنامه حرفه ای ، بازیگر مشهوری است که سهم قابل توجهی از شهرت خود را برای حفظ سینما در هند وکل شبه قاره هند گذاشته است . آنها نمی توانستند فرد شایسته تری را برای جایزه امسال انتخاب کنند. “

کریستوفر نولان نیز درباره انتخاب امسال فدراسیون چنین نظری را بیان می‌کند:«من می دانم که چقدر ضروری است نمایندگان صنعت فیلم در سراسر جهان گرد هم آیند و اطمینان حاصل کنند که ما میراث سینمایی خود را حفظ می کنیم. من می خواهم به آمیتاب باچان به خاطر دریافت این جایزه تبریک بگویم. او نقش مهمی در جنبش حفظ فیلم(سینما)در هند و شبه قاره داشته است.»

 

باچان از شنیدن این خبر بسیار هیجان زده شد و در واکنش به این خبر گفت که عمیقا به این حرکت متعهد است.

 

آخرین فیلمی که از آمیتاب باچان در دوران همه‌گیری کرونا در هند به صورت آنلاین از شبکه آمازون پخش شد،«گلابو سیتابو» ساخته شوجیت سرکار بود.او به زودی در «چهره» ساخته رومی جفری مقابل عمران هاشمی قرار می‌گیرد.