بایگانی‌ها

مارتین اسکورسیزی و مسیح نیویورکی

اسکورسیزی عشقِ فیلم است
اسکورسیزی عشقِ فیلم است

توضیح: این مطلب با اطلاعات در دقایق آینده به روز رسانی خواهد شد.

هفته آینده «سکوت» ساخته جدید مارتین اسکورسیزی به صورت گسترده در سینماها به نمایش در خواهد آمد. فیلمی درباره‌ی یکی از دغدغه‌های همیشگی این کارگردان: ایمان و مذهب. دغدغه‌ای در فیلم‌هایی مانند «آخرین وسوسه‌های مسیح» و «کاندان» مستقیما به آنها پرداخته بود و در دیگر آثارش چون «خیابان‌های پایین شهر»، «راننده تاکسی» و «بیرون آوردن مردگان» هم با بحث‌ و تم پررنگ مذهب سر و کار داریم.

مارتین اسکورسیزی اخیرا در گفتگویی با کامن از ایده‌اش برای ساخت اولین فیلم بلند خود گفته که هیچ‌وقت به سرانجام نرسید.

او در دهه 60 و هم‌زمان با شکل‌گیری موج تازه‌ی فیلم‌های مستقل و ارزان در نظر داشته تا داستان مسیح (ع) در انجیل را  تحت تاثیر فیلم‌های باشکوه و عظیم سیسیل ب. دمیل به صورت مدرن بازخوانی کند. به این صورت که مسیح، در تسجمی امروزی، به جای اورشلیم در خیابان نهم و هشتم  و دیگر مناطق بدنام نیویورک به سراغ انسان‌های گناهکار و گرفتار می‌رود. طرحی که برگرفته از زندگی خود اسکورسیزی جوان در آن مناطق بوده.

اما بعد از تماشای «انجیل به روایت متی» پیر پائولو پازولینی، اسکورسیزی به کل از ساخت فیلم مسیح نیویورکی‌ منصرف شده  اما بعدا ایده‌هایی از آن به فیلم‌هایش راه پیدا کرده. از جمله فضا و لوکیشن‌های داستان که تا حدود زیادی در «راننده تاکسی» تکرار شده است.

هم‌چنین اسکورسیزی از فیلم بعدی‌اش «مرد ایرلندی» و همکاری دوباره با رابرت دنیرو برای روایت داستان پیرمردی گفته که در سال‌های آخر عمر تقاص  کارهایی را کرده پس می‌دهد.

مجموعه تصاویر جدید از فیلم و پشت صحنه «سکوت» را هم در دنیای تصویر آنلاین ببینید.

[metaslider id=3617]