بایگانی‌ها

مذاکره اسکورسیزی با اپل

ورایتی گزارش داد که «قاتلان ماه کامل» همکاری دوباره دی کاپریو با مارتین اسکورسیزی خواهد بود. یعنی در دوران فصل جوایز امسال نام این پروژه بازهم شنیده می‎شود اما با توجه به هزینه پروژه هر مدیر کمپانی سنتی می‎تواند باری دیگر نسبت به تولید چنین پروژه ای تجدیدنظر کند ، در زمانی که هنوز مشخص نیست آمریکایی‎ها اجازه حضور در سالن‎های سینما را با شرایط فعلی پیدا کنند.

تعجبی ندارد که کمپانی پارامونت بخواهد پروژه را به کمپانی دیگری محول کند یا یک شریک سرمایه گذاری پیدا کند.  مذاکره با کمپانی‌های نتفلیکس ؛ کام کست؛ اپل و مترو گلدوین مه‎یر آغاز شده است.

«مردایرلندی» نیز به دلیل هزینه بالا نهایت در نتفلیکس تهیه شد اما این فیلم علی رغم ده نامزدی اسکار نتوانست در مراسم اهدای جوایز چندان موفق باشد.احتمالا نتفلیکس تمایلی به تولید این فیلم نشان ندهد چراکه تجربه «مردایرلندی» نشان داد که اسکورسیزی شاید ارزش دلاری های زیاد را نداشته باشد!

داستان فیلم «قاتلان ماه کامل» درباره قتل‌هایی است که در دهه ۱۹۲۰ میلادی در اوکلاهاما روی داد؛ زمانی که سرخپوستان منطقه اوسیج در زیرزمین‌های خود نفت کشف و یک به یک به قتل رسیدند. وقتی آمار قتل‌ها زیاد شد، اف‌بی‌آی که تازه تاسیس شده بود، وارد ماجرا شد و یکی از هولناک‌ترین جنایت‌های سازمان‌یافته تاریخ آمریکا افشا شد.

اریک راث فیلمنامه‌نویس فیلم‌های «فارست گامپ» و «مورد عجیب بنجامین باتن»، نگارش فیلمنامه اقتباسی «قاتلان ماه کامل» را بر اساس رمان دیوید گرن بر عهده دارد.

رابرت دنیرو و لئوناردو دی کاپریو دو بازیگری هست که حضورشان در فیلم «قاتلان ماه کامل» قطعی شده است.

«دنیرو» پیش‌تر در فیلم‌های «راننده تاکسی»، «رفقای خوب»، «گاو خشمگین» و «مرد ایرلندی» با اسکورسیزی همکاری کرده است.  او برای بازی در قسمت دوم فیلم «پدرخوانده» ساخته «فرانسیس فورد کاپولا» برنده اسکار نقش مکمل مرد شد و برای بازی در فیلم «گاو خشمگین» از اسکورسیزی اسکار نقش اصلی را دریافت کرد.

«دی‌کاپریو» نیز در ششمین همکاری خود با «اسکورسیزی» پس از فیلم‌های «دار و دسته نیویورکی‌ها»، «هوانورد»، «رفتگان»، «جزیره شاتر» و «گرگ وال‌استریت» قرار است در این فیلم نقش‌آفرینی کند. –