بایگانی‌ها

معرفی فیلم‌های کن کلاسیک

معرفی فیلم‌های کن کلاسیک
معرفی فیلم‌های کن کلاسیک

فهرست فیلم های  کلاسیک و ترمیم شده به همراه شش مستند درباره سینما، که امسال در جشنواره جهانی فیلم کن در بخش کلاسیک کن به نمایش در می آید، اعلام شد.  هرساله در جشنواره جهانی فیلم کن تولیدات مرمت شده در بخش کن کلاسیک به نمایش در می آید.

 

بخش مستند، با اثری از مارک کازینز، طوفان جرمی توماس آغاز به کار می‌کند. امسال ادای احترامی به بیل دوک، کارگردان و بازیگر آمریکایی با نمایش فیلم او The Killing Floor  انجام خواهد شد. بیل دوک خود در جشنواره حضور بهم می رساند.نمایش روسلینی و کایه دو سینما به مناسبت هفتادسالگی مجله کایه دو سینما از دیگر فیلم‌های این بخش جنبی است.

 

امسال از  مشهورترین بازیگر  زن ژاپنی کینویو  تاناکا که فیلمساز هم بوده با نمایش فیلم «ماه در آمده است»تجلیل خواهد شد.

«زندگی دوگانه ورونیکا» ساخته کریشتوف کیشلوفسکی»، «ت مثل تقلب» ساخته اورسن ولز، «برکه شیطان» به کارگردانی «ماساهیرو شینودا»، «جنگ تمام است» به کارگردانی «آلن رنه»،  «نامه ای از زنی ناشناس» ساخته «ماکس افولس»، «جاده مالهالند» ساخته دیوید لینچ، «گل‌های سنت فرانسیس» از روبرتو روسلینی»، «میدانم کجا میروم» به کارگردانی مایکل پاول و امریک پرسبرگر، «مرگ یک پیامبر» ساخته رائول پک و «مرگ رفاقت» از  «پیتر وولن» از مهم ترین فیلم هایی هستند که در بخش کلاسیک جشنواره امسال کن به روی پرده می‌روند.