بایگانی‌ها

موقعیت بد سینما

موقعیت بد سینما
موقعیت بد سینما

دیوید لینچ سکوت رسانه‌ای خود را با گفتگو با مجله کایه دو سینما شکست و فرصت انتقاد به تجربه فیلم‌دیدن با سامانه‌های آنلاین و پلتفرم‌ها را پیدا کرد.

 

لینچ عقیده دارد که کرونا باعث توقف سینما رفتن شد:« فیلم‌های بلند در بد جایی هستند اما سریال‌ها جای خودشان را پیدا کرده‌اند…. شما می‌توانید بشینید و تجربه  ورود به دنیای کاملا تازه‌ای را تجربه کنید. حالا همه چی به کتاب‌های لعنتی تاریخ پیوسته. این استرس‌زا است.»

لینچ باری دیگر انتقاد از تماشای فیلم با گوشی‌های همراه را تکرار کرد:« من همیشه می‌گویم:مردم فکر می‌کنند دارند فیلم تماشا می‌کنند. اما اگر با تلفن همراه فیلم ببینید، انگار هیچ چیزی ندیده اند. این غم‌انگیز است.»

لینچ تلویزیون را رسانه بد نمی‌داند:« اما  خداحافظی با سالن‌های سینما، سخت‌ترین بخش است. دوران هنر و نوشتن تمام شده. صاحبان سینما…به عشق سینما ادامه می‌دهند. هنوز قهرمانانی  در سینما می‌جنگند.»

کارگردان «مالهالند درایو» در ادامه چرایی رد کردن پیشنهاد اسپیلبرگ برای بازی در «خانواده فیبلمن» در نقش جان فورد را در ابتدای پروژه توضیح داد. او گفت که همکار فیلمسازش پیتر باگدانوویچ را توصیه کرده بود. هر چند که لورا درن او را متقاعد کرد. لینچ این خبر را تایید نکرد که سر صحنه «چیتوز» خواسته بود اما گفت که حس آرامش در لوکیشن داشت. درباره لباس هایی که مقابل دوربین پوشید توضیح داد:« کاملا همان مدل لباس‌های مورد پسند خودم بود. من شلوارهای گشاد را دوست دارم.»