بایگانی‌ها

نتفلیکس به دنبال جذب مخاطب نه مولف!/ سیاست نتفلیکس عوض شد

▪️کاترین بیگلو، کارگردان برنده اسکار فیلم جدیدش «آورورا/“Aurora» را قرار بود برای نتفلیکس امسال بسازد اما نیویورک تایمز گزارش داد که او چندماه است از پروژه کنار گذاشته شده. اما دلیل کنار گذاشته شدن بیگلو چیست؟ مدیر جدید محتوای کمپانی نتفلیکس، دن لین، دنبال ساخت فیلم‌هایی است که بیشتر تماشاگر جذب کند و کمتر درباره فیلمسازان مولف باشد. این خبر یک هفته پس از آن منتشر شده که دیوید لینچ اعلام کرد که نتفلیکس ایده جدید او برای فیلم جدیدش را نپذیرفته است.

🔹در چند سال گذشته فیلمسازان مولفی مانند مارتین اسکورسیزی، برادران کوئن، آلفونسو کوآرون، ایناریتو، جین کمپیون، بردلی کوپر، استیون سودربرگ ، بونگ جونگ هو و… به سراغ سرویس‌های استریم رفتند تا فیلم‌های خود را بسازند. اما نتفلیکس چنین سیاستی را اتخاذ کرده است. نتفلیکس با فیلمسازانی مانند دیوید فینچر و نوآ بامباک قرار دادچندجانبه دارد تا آن‌ها برای‌شان فیلم بسازند و چند سالی طول می‌کشد تا تاریخ قرارداد این دو کارگردان سر برسد.

🔹کاترین بیگلو، «دیترویت» را سال 2017 و هفت سال پیش ساخت و پس از آن دیگر فیلمی را کارگردانی نکرد. این فیلمساز هفتاد و دو ساله در کارنامه خود فیلم‌هایی مانند «کی19:ویدومیکر»، «مهلکه»، «سی دقیقه پس از نیمه‌شب» را دارد.