بایگانی‌ها

نظر کلینت ایستوود درباره بازسازی «هری کثیف»

نگرانی از وضعیت سلامت کلینت ایستوود
نگرانی از وضعیت سلامت کلینت ایستوود

کلینت ایستوود می‌گوید که دیگر احتمال بازسازی «هری کثیف» وجود ندارد. ایستوود باور دارد که  نمی‌تواند «هری کثیف» را به دلیل موضوع  اصلاح و حقانیت سیاسی مدرن در جهان سال 2024 بازسازی کند همچنان به نظر می‌رسد که او در سن نود و سه سالگی می‌خواهد از فیلمسازی خودش را بازنشسته کند.

🔹فیلم‌های مشهوری مانند «هری کثیف»، «گرن تورنیو»، «عزیز میلیون دلاری»، «نابخشوده» و چندین وسترن خاطره‌انگیز میراث کلینت ایستوود را در این سال‌ها ساخته‌‌اند. بازسازی«هری کثیف» را ایستوود نامحتمل می‌داند که از نگاه او به دلیل معیارها و ارزش‌های متفاوت جامعه در سال 2024 نسبت به پنجاه و سه سال پیش و در زمانی است که سال 1971 فیلم اکران شد. همان دوره  چهار دنباله «هری کثیف» به تولید رسید که او نقش  بازرس هری کالاهان  را در همه آن‌ها ایفا کرد.

🔹ایستوود در جشنواره کن فرانسه یکبار گفته بود:« ما مردمی را می‌بینیم که به یکدیگر اتهام نژادپرستی و انواع اتهام‌ها را می‌زنند. زمانی که من بزرگ شدم این چیزها را نژآدپرستی نمی‌خواندند. در خفا ، مردم از این اصلاح سیاسی خسته شده‌اند. وقتی گرن تورینو را می‌ساختم، حتی شریکم گفت فیلم‌نامه واقعا خوبی دارد اما به لحاظ سیاسی درست نیست. من پاسخ دادم که بسیارخب، اجازه بده فیلم‌نامه را شب دوباره مرور کنم. صبح رفتم دفترش، فیلم‌نامه را روی میزش انداختم و گفتم که همین امروز فیلمبرداری را شروع می‌کنیم.»

🔹برای بازیگر و کارگردانی که حدود یک قرن عمر کرده، او هرگز خودش را درگیر اندیشه‌های مدرن درباره موضوعاتی مانند نژادپرستی  و هوموفوبیا نکرده و بسیار تمایل دارد تا از زبانی بهره ببرد که در دوران جوانی او  مقبول بوده. ایستوود عقاید خود را درباره اهمیت آزادی بیان و ابراز نظر فردی بیان کرده و اغلب به مردم توصیه می‌کند که نظرات خودشان را بی‌ترس از سانسور یا جنجال  بیان کند. او منتقد آن چیزی است که از نگاهش اصلاح سیاسی افراطی در جامعه به خصوص در حوزه فرهنگ و رسانه است. برخی ایستوود را صدای برای آزادی بیان می‌دانند و برخی دیگر نظریات او را  توهین‌آمیز و بی‌اعتنا توصیف می‌کنند اما هرچه هست درباره ایستوود زیاد صحبت می‌شود.