بایگانی‌ها

نمایش جنگ‌های مسخره در کن

نمایش جنگ‌های مسخره در کن
نمایش جنگ‌های مسخره در کن

▪️فیلم بیست دقیقه‌ای ژان لوک گدار به نام «جنگ‌های مسخره/Funny Wars» که پیش از مرگ خودخواسته فیلمساز موج نوی فرانسه کامل شده، در جشنواره کن  به احتمال زیاد نمایش داده می‌شود. او فیلم کوتاه دیگری به نام «سناریو» هم می‌ساخته که حالا دو همکار دیرینه او فابریس آراگنو و ژان پل باتالیا مشغول کامل کردن «سناریو» هستند.

مانند بسیاری از کارهای متاخر  گدار، «جنگ های مسخره» نیازی به بازیگر نداشته: گدار از رویکردی کلاژ مانند بهره برده که تصاویر و متن را با هم ترکیب می کرد تا ایده های انتزاعی بیشتری نسبت به  حضور هر بازیگری را ارائه دهد. از فیلم کوتاه او  می‌توان انتظار طیف وسیعی از مراقبه های فلسفی در مورد دنیای مدرن را داشت، که احتمالاً شامل برخی ارجاعات دلخراش به خودکشی به عنوان نوعی نافرمانی هم باشد. گدار صرفا  فیلم نمی ساخت. او بهتر از هر بازیگری  درون فیلم هایش می‌زیست. فیلمسازی شرایط روحی و ذهنی او بود.

 

گفتنی است که میترا فراهانی پیشتر به عنوان تهیه کننده «سناریو» معرفی شده بود.آراگنو گفته که «جنگ‌های مسخره» به صورت 35 م.م، 16 م.م، سوپر هشت، و سیاه و سفید فیلمبرداری شده در حالی که «سناریو» بیشتر به سبک ویدیویی کلاسیک با تصاویر سوپر هشت فیلمبرداری شده و 35 م.م نیست